Nowotwór u psa

Jak rozpoznać, czy twój pies ma nowotwór?

lucy - specjalista Tipy.pl
Nowotwór u psa
1 z 4
Nowotwór atakuje nie tylko ludzi, ale również naszych czworonożnych przyjaciół. Ostatnie dane statystyczne pokazują, że jest to najczęstsza przyczyna chorobowa zgonów psów. Mamy nadzieję, że tych kilka znaków ostrzegawczych pomoże szybko zauważyć pierwsze objawy tego cichego zabójcy.
1
Nowotwór u psa objawy
Czynniki fizyczne 1 (umiarkowane nasilenie):

Inne niż zwykle zapachy – Psy generalnie często brzydko pachną, jednak dziwny zapach z pyska lub nosa może być powodem do alarmu.
Inny niż zwykle oddech – Świszczący lub ciężki oddech, który utrzymuje się dłużej niż kilka dni może być objawem poważniejszego stanu.
Guzy podskórne – Guz nowotworowy jest masą złożoną z tkanek, które mogą być twarde lub wypełnione płynem. Guzy takie mogą być łagodne lub złośliwe. Dobrze, jeśli możesz przesuwać guz pod skórą, prawdopodobnie jest on łagodny.
2
Jak rozpoznać nowotwór u psa
Czynniki fizyczne 2 (ciężkie):

Nagła utrata wagi – Zwróć uwagę na utratę masy ciała psa, zwłaszcza jeśli jest powiązana z którymkolwiek innym wymienionym tu objawem.
Ból– Czy pies wzdryga się lub piszczy, kiedy dotykasz jego guza lub innych miejsc na ciele?
Powiększony żołądek– Jeśli zauważasz, że twój pies robi się podejrzanie gruby w okolicach brzucha, może to być powiększony lub pęknięty guz.
Dziwne krwawienia– To nigdy nie jest dobry znak. Natychmiast udaj się do weterynarza, jeśli przyczyna krwawienia psa nie jest oczywista.
3
Nowotwór u psa objawy psychiczne
Czynniki psychiczne:

Utrata apetytu– Wszystkie psy uwielbiają jeść. Kiedy tracą zainteresowanie jedzeniem, dzieje się coś złego.
Apatia/depresja – Ponieważ psy nie mówią, używają języka ciała do zakomunikowania problemu, to apatia jest częstym sygnałem, że coś jest nie tak z psem.
Nadmierne pragnienie – Jeśli zauważysz, że pies wyjątkowo dużo pije, może to oznaczać problem hormonalny, a nawet guz nowotworowy.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (9)

* Pola wymagane

Grażyna
09.03.2019
Witam, mój pies ma 14 lat, jakiś czas temu zauważyłam, że ma guzek na ciele. Jest okrągły i dość duży, ok.1 cm. Bierze również tabletki antykoncepcyjne na guzki, które miał na odbycie. Leczenie idzie świetnie. Guzki zniknęły. Ten jest inny. Biały, nic się nie sączy, twardy. Ma również cysty.
Julka
29.04.2018
Moja ukochana sunia o imieniu Psotka właśnie zachorowała i ma 3 objawy choroby
1.guzki na ciele
2.brzydki zapach z pyszczka
3.szybka utrata wagi
Zwracajcie na to uwagę, bo to może uratować waszemu pupilkowi ŻYCIE które ma tylko jedno.
[*]
wanda
07.04.2016
21 kwietnia mija rok jak odszedł mój słodki jamniczek Fred.
pies
07.04.2016
Zupełnie jak u człowieka...
siwy
07.04.2016
Jesli chodzi o guzy podskorne to taka jest moja rada a juz niejeden usunalem u swojego 14-to letniego przyjaciela. Moj foxik mial je na grzbiecie. Igla do zastrzykow niezbyt gruba, wbic ja u podstawy takiego guza i powoli wyciskac az caly plyn usuniemy. Czasami jest ten plyn z odrobina krwi ale nie trzeba tym sie przejmowac. Teraz najwazniejsza czesc tej procedury. Na miejsce gdzie byl ten guz po dezynfekcji nalezy nalozyc cos w miare twardego (ja uzywam twardej gabki, lub steropian owiniety bandazem) i psiaka bandazuje bandazem elastycznym. Chodzi o to zeby ta skora gdzie byl guz przy pomocy tego zostala docisnieta i przykleila sie do podloza bo jesli tego nie bedzie to znowu wypelni sie ta ciecza. Mozecie mi wierzyc ze to zdaje egzamin i nie nalezy sie bac zrobic takiego zabiegu we wlasnym zakresie.
Sydneyczyk
07.04.2016
Usuwanie podskornych guzow z ciecza. Robilem to nie raz u mojego foxterriera ktory juz jest staruszkiem a ma je co jakis czas. Igla do zastrzykow sredniej grubosci. Wbic u nasady guza i powoli naciskac az cala ciecz wyplynie przez igle na zewnatrz. Nastepnie zdezynfekowac to miejsce. Pozniej zrobic w miare twardy tampon z twardej gabki lub steropianu, owinac bandazemi i nalozyc na miejsce gdzie byl guz i obandarzowac psa bandazem elastycznym. Chodzi o to zeby skora przykleila sie do podloza i nie wypelnikla sie taka ciecza ponownie. Taki plaster musi byc kilka dni i trzeba zrobic go umiejetnie zeby nie sciskal psa zbyt mocno. Mozecie mi wierzyc ze kazdy taka operacje moze przeprowadzic sam i ze to zdaje egzamin. Pozdrawiam wszystkich milosnikow psow z Australii.
bella
07.04.2016
Po pierwsze guzy rakowe nie pękają. :-> Po drugie kiedy pies dużo pije to może świadczyć o chorobie nerek. Ciemny mocz to znak, że jest problem z wątrobą, to także oznaka zaawansowanej babeszjozy.
ja
07.04.2016
dzis mija rok od odejscia mojego pieska :-((((
Nicko
07.04.2016
Ty widział kiedy psa?