gniew

Jak kontrolować gniew?
emogirlemogirl - specjalista Tipy.pl

Na pewno nie raz w życiu ogarnęło cię uczucie gniewu. Zżerało cię ono od środka, aż w końcu doprowadzało do ataku złości. Oto kilka sposobów, które pomogą ci kontrolować gniew i lepiej zapanować nad swoimi emocjami.
1
Weź głęboki oddech. To najprostszy sposób, żeby uspokoić nerwy.
2
Zrób przerwę w pracy. Robienie czegoś w gniewie i tak nie przyniesie żadnego efektu. 15 minutowa przerwa pozwoli ci się zrelaksować i zapomnieć o tym, co wywołało złość.
3
Nie wyżywaj się na innych. Nie mów niczego w gniewie i nie wyładowuj swoich emocji na innych. Mimo iż pozwoli to uwolnić skumulowane emocje, może sprawić, że powiesz coś, czego później będziesz żałować.
4
Zrób krótki spacer. Energia, którą zużyjesz podczas chodzenia ukoi nerwy i pozwoli opanować złość.
5
Postaraj się nie myśleć o tym co wywołało gniew. Skup się na czymś przyjemnym. Jeśli potrafisz, znajdź spokój w medytacji.
6
Posłuchaj odprężającej muzyki. Najlepsze działanie ma muzyka instrumentalna, ale wybierz tą, która najbardziej ci odpowiada.
7
Jeśli ataki gniewu są bardzo silne, spróbuj wyładować swoje emocje na przedmiotach martwych. Lepiej złamać długopis lub zmiąć kartkę, niż wyżyć się na kimś, kto akurat znajdzie się w pobliżu.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

Vader
14.04.2014
1
Przestań oddychać bo to bardziej irytuje.
2
3
Wyżywaj się na innych. Mów wszystko w gniewie i wyładowuj swoje emocje na innych. Pozwoli to uwolnić skumulowane emocje, to może sprawić, że się uspokisz.- Wal konsekwencje.
4
Natłucz komuś lub obraź w ten sposub kogoś. Energia, którą zużyjesz podczas obrażania ludzi ukoi nerwy i pozwoli opanować złość.
5
Posłuchaj odprężającej muzyki.-Regge lub Rap.
xxx
03.12.2012
wku*ił mnie ten artykuł, bo nie pomogło
Nataliusz
19.06.2011
Polecam picie białej lub zielonej(może być każda) herbaty. Ja gdy się wścieknę to idę do pokoju, z dużym trzaskiem, kładę się na łóżku i gryzę ołówki lub poduszki XD.
krokodyl
14.06.2011
Czasami złamanie dwóch długopisów może juz pomóc. Generalnie chodzi o to, by nie dać się takim emocjom. Gniew sam w sobie nie jest zły,ale ten kompletnie niekontrolowany może mieć katastrofalne skutki! Jak dla mnie artykuł jest naprawde ciekawy
Alaa
29.12.2010
matio - tu nie chodzi o to, żeby się uspokajac, ale żeby kontrolowac gniew. To jest różnica, nie sądzisz?
matio
29.12.2010
wy jesteście jacyś nienormalni jak ktoś jest wkurwiony to nie myśli o tym co zrobić żeby się uspokoić tylko ciula każdego po ryju. a wogole co wy myślicie że mi pomoże złamanie długopisu? chyba musiałbym ich mieć 50000