Herbatka z pietruszki.

Jak zrobić naturalną herbatę na opuchliznę nóg?

katja - specjalista Tipy.pl
Herbatka z pietruszki.
1 z 4
Puchnięcie nóg zdarza się każdemu, zwłaszcza gdy długo stoimy lub siedzimy w jednej pozycji. Jednak gdy ma ono charakter przewlekły, może być objawem poważniejszych schorzeń takich jak choroba nerek, wątroby, czy serca. Wówczas konieczna jest konsultacja z lekarzem specjalistą. Jeśli jednak opuchlizna występuje od czasu do czasu i może samoistnie ustąpić, bardzo pomocne będą naturalne sposoby. Przykładem może być ta ziołowa herbatka, która redukuje obrzęk i pomaga pozbyć się nadmiaru płynów z organizmu.
1
Właściwości pietruszki.
Pietruszka jako środek moczopędny i zmniejszający opuchliznę

Badanie opublikowane w 2002 roku w „Journal of Ethnopharmacology” wykazało, że pietruszka ma potwierdzone działanie moczopędne i oczyszczające organizm z toksyn.

Jest również bogata w potas, a ponieważ większość środków moczopędnych wypłukuje ten minerał z organizmu, pietruszka jako jedyna nie ma skutków ubocznych.

Badanie z 2009 roku potwierdziło te same właściwości w przypadku nasion pietruszki i wykazało, że roślina ta może dodatkowo obniżać zbyt wysokie ciśnienie krwi.
2
Posiekaj pietruszkę.
Przepis na herbatkę z natki pietruszki

Żeby osiągnąć najlepsze rezultaty, należy pić około 2 litry mocnej herbatki z pietruszki dziennie. W ciężkich przypadkach można pić szklankę tego naparu co godzinę.

Do sporządzenia herbatki używamy świeżej natki pietruszki, ale można też stosować korzeń i nasiona tej rośliny.

Posiekaj liście i korzeń pietruszki na małe kawałeczki. Będziesz potrzebować około 1/4 szklanki pietruszki. Zalej ją szklanką wrzątku i pozostaw na 5-7 minut do zaparzenia. Po tym czasie przecedź napar. Jeśli chcesz, dodaj do niego odrobinę miodu, cytryny lub imbiru. Pij ciepły.
3
Natka z pietruszki.
Inne właściwości natki pietruszki

Spożywanie natki pietruszki może również uchronić przed wieloma innymi dolegliwościami, takimi jak problemy trawienne, choroby układu moczowego, bóle menstruacyjne, astma, alergie, nadciśnienie, osteoporoza a nawet zapalenie oskrzeli.

W czasach starożytnych Hipokrates zalecał picie naparu z natki pietruszki na kamienie nerkowe i reumatyzm. Używano jej również jako antidotum na trucizny. Pietruszka to doskonały środek moczopędny, który oczyszcza nerki i pozwala pozbyć się nadmiaru wody z organizmu.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane