Dna moczanowa

3 naturalne sposoby na dnę moczanową

katja - specjalista Tipy.pl
Dna moczanowa
1 z 4
Ból stawów może mieć wiele różnych przyczyn. Jednak w przypadku takich chorób jak dna moczanowa, jest to skutek odkładania się w stawach kryształków kwasu moczowego. Kwas moczowy obecny jest w organizmie każdego z nas. Większość osób jest w stanie wydalić jego nadmiar w procesie oddawania moczu. Jednak na skutek wieku, nieodpowiedniej diety lub innych przyczyn, kwas może odkładać się w organizmie w postaci kryształków, które atakują i niszczą stawy i tkankę okołostawową. Skutek? Ogromny ból i upośledzenie czynności ruchowych. Na szczęście takie odkładanie się kryształków w stawach nie musi być permanentne. Istnieją sposoby, które rozpuszczają skrystalizowany kwas moczowy i ułatwiają jego wydalanie z organizmu. Trzy najbardziej skuteczne naturalne metody znajdziesz poniżej.
1
Sok z wiśni.
Sok z wiśni

Wiśnie na objawy podagry stosowały już nasze babcie. Owoce te zawierają składnik, który łączy się z kwasem moczowym i ułatwia jego wydalanie wraz z moczem. Osoby, które stosowały sok wiśniowy w terapii dny moczanowej odczuwały ulgę w bólu już po kilku tygodniach.

Pamiętaj, żeby stosować wyłącznie naturalny sok z wiśni (wyciskaj go samemu lub szukaj soku 100% na stoiskach ze zdrową żywnością).
2
Sok z ogórków.
Sok z ogórków

To kolejny doskonały sposób zapobiegający kumulowaniu się kwasu moczowego. Sok ze świeżych ogórków działa podobnie do soku z wiśni. Zawarte w nim enzymy rozbijają kryształki kwasu moczowego i ułatwiają ich wydalanie wraz z moczem. Wyciskanie soku z ogórków jest bardziej skuteczne, niż jedzenie ich, ponieważ w tej samej objętości soku mamy więcej enzymów, niż w analogicznej porcji całych ogórków.

Najlepiej będzie przygotować koktajl na bazie ogórka. Będziesz potrzebować 1 średniej wielkości ogórka, 2 pałeczek selera naciowego, kawałka cytryny i 1 cm kawałka korzenia młodego imbiru. Całość rozdrobnij, wrzuć do sokowirówki i wyciśnij sok.
3
Odpowiednie nawodnienie.
Nawodnienie
Ten krok może wydać się oczywisty, jednak wiele osób o nim zapomina. Odpowiednie nawodnienie to najważniejsza rzecz w zapobieganiu odkładania się kwasu moczowego w organizmie. Jeśli pijemy za mało wody, kwas ten nie może zostać wydalony i krystalizuje się uszkadzając stawy.

Żeby temu zapobiec powinniśmy pić odpowiednią ilość wody w przeliczeniu na masę ciała. Zazwyczaj jest to około 1,5-2 litrów dziennie.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

szum w uszach
cukierki na kaszel
działanie miodu

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane