Papryczki.

Jak uratować zbyt ostrą potrawę?

katja - specjalista Tipy.pl
Papryczki.
1 z 5
Lubimy pikantne potrawy. Jednak gdy podczas ich przygotowania zdarza nam się niechcący przesadzić, często załamujemy ręce i owoc naszych kulinarnych wysiłków wyrzucamy do kosza. Nie musi jednak tak być. Nawet zbyt ostrą potrawę da się uratować. Istnieje na to kilka skutecznych sposobów. Ich listę znajdziesz poniżej. Dzięki nim, gdy następnym razem ręka zadrży ci wsypując do dania za dużą ilość pieprzu lub chili, bez żalu i lęku szybko uda ci się je uratować.
1
Więcej składników.
Sposób 1: dodaj więcej składników

Ten sposób jest najłatwiejszy, choć nie zawsze da się go zastosować. Jeśli danie jest zbyt pikantne, dodaj więcej składników, które złagodzą smak przypraw. W przypadku zbyt pikantnej zupy czy gulaszu wystarczy dodać więcej bulionu lub wody. Jeśli przesadnie przyprawiliśmy ryż lub makaron, dodajmy do sosu odrobinę pokrojonej w cienkie paski słodkiej papryki.
2
Mleko do potraw.
Sposób 2: nabiał

Jeżeli zdarzyło ci się kiedyś ugryźć coś bardzo pikantnego, wiesz, że woda nie ugasi ognia, który płonie wówczas w twoich ustach. Znacznie skuteczniej wykona to zadanie zwykłe mleko. Podobnie wygląda sytuacja w przypadku nazbyt doprawionych dań.

Biało zawarte w mleku wiąże się z cząsteczkami kapsaicyny niwelując jej rozgrzewającą moc. Jeśli nie chcesz zmieniać konsystencji potrawy, możesz zastąpić mleko gęstą śmietaną. Inny sposób to udekorowanie nią porcji jedzenia. Wówczas jej kojące działanie odczujemy dopiero wówczas, gdy połączy się z pozostałymi składnikami w naszych ustach.
3
Miód.
Sposób 3: cukier

Kolejny sposób to dodanie do potrawy cukru lub (w przypadku dań kuchni azjatyckiej) – mieszanki miodu i sosu sojowego. Dobrym sposobem jest też wykorzystanie pomidorów, których naturalnie słodki smak neutralizuje nadmiar przypraw, które niechcący zdarzyło nam się dodać.
4
Potrawa z limonką.
Sposób 4: sok z cytryny lub ocet

Jeszcze bardziej skuteczne rozwiązanie to miks „słodko-kwaśny”. Kilka kropel soku z cytryny lub limonki zdziała cuda, ale jeszcze lepszym pomysłem jest połączenie go ze słodyczą pomidorów. Kolejny dobry sposób to użycie do zneutralizowania ostrego smaku 1/4 szklanki octu balsamicznego.
Strona 1 z 5

Powiązane porady

gotowana komosa
kwiat z cebuli
makaron domowy

Komentarze (1)

* Pola wymagane

dsfads
09.05.2016
odlej 3/4 sosu zrob nowy wymieszaj, a reszty uzyj na 2 kolejne obiady ;)

problem zalatwiony