banan

Co zrobić, żeby banan szybciej dojrzał?

katja - specjalista Tipy.pl
Banany dostarczane do sklepów są zielone i niedojrzałe, żeby dłużej mogły zachować świeżość. I o ile znaleźć można wielu amatorów takich zielonkawych owoców, to prawdziwy dojrzały banan powinien mieć intensywny żółty kolor, bo tylko wówczas ma najlepszy smak. Czy istnieje zatem sposób, który może przyspieszyć dojrzewanie bananów tak, żebyśmy nie musieli czekać z ich zjedzeniem kilka dni? Oczywiście. Jest nawet kilka takich sposobów. Dowiesz się o ich z dalszej części artykułu.
1
banany dojrzałe
Metoda z papierową torebką

Dzięki tej metodzie banany dojrzeją w ciągu jednego dnia. Wystarczy, że włożysz je do torebki śniadaniowej z brązowego papieru i szczelnie ją zawiniesz. W ten sposób uwięzisz w środku wydzielany przez banany gaz etylen, który przyspiesza proces dojrzewania owoców.

Proces będzie jeszcze szybszy, gdy wrzucisz do torebki z bananami jabłko.
2
banany pieczone
Metoda z piekarnikiem

Wiele przepisów na desery z bananami wymaga, by były one wręcz przejrzałe i papkowate. Można osiągnąć taki efekt umieszczając nawet niedojrzałe banany w piekarniku. Ustawiamy piekarnik na 150°C. Nieobrane ze skórki banany układamy na wyłożonej papierem pergaminowym blasze. Wkładamy na 15-30 minut do nagrzanego piekarnika (czas zależy od rodzaju piekarnika, więc obserwuj uważnie kiedy banany będą gotowe). Wyjmij je, gdy ich skórka będzie błyszcząca i ciemnobrązowa. Ostudź, obierz i użyj w ulubionym przepisie.
3
pieczone banany
Metoda z mikrofalówką

Ten trik pokochają osoby zabiegane i niecierpliwe. W łatwy sposób przyspiesza dojrzewanie bananów. Ponakłuwaj skórkę banana z każdej strony widelcem i umieść na papierowym talerzyku. Włóż go na 30 sekund do mikrofalówki. Po tym czasie sprawdź, czy banan jest już dojrzały, jeśli nie, włóż go do mikrofali na kolejne 30 sekund. W zależności od tego jak zielony był owoc na początku, cały proces może potrwać do 2 minut. Później wystarczy już tylko ostudzić banana i zjeść.

UWAGA: Mikrofalówka zmiękczy banana, ale w tak krótkim czasie, że owoc ten nie zdąży w naturalny sposób stać się bardziej słodki. Będzie miał konsystencję dojrzałego banana, ale smak tego wciąż zielonego. Dlatego stosuj tę metodę w przypadku bananów bardziej żółtych, niż zielonych.

Powiązane porady

wypalanie woka
chrupiące warzywa z patelni

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane