mycie okien

Jak zrobić domowy płyn do mycia okien?

katja - specjalista Tipy.pl
mycie okien
1 z 4
Nasze babcie znały recepturę na niezawodny środek do mycia okien, zanim półki sklepowe zalały liczne płyny do szyb mniej lub bardziej znanych producentów. Co lepsze, żaden z tych babcinych sposobów nie był szkodliwy dla zdrowia, ani nie prowadził do różnego rodzaju alergii skórnych, z którymi tak często mamy do czynienia stosując sklepowe detergenty. Poniżej znajdziesz przepisy na 3 skuteczne płyny do mycia okien oraz wskazówki co zrobić, żeby okna pozostały czyste na dłużej.
1
mycie okien
Uwagi wstępne

Przygotowując poniższe preparaty zawsze używaj ciepłej wody, w szczególności gdy przepis zawiera płyn do mycia naczyń. Dzięki temu łatwiej usuniesz z okien uporczywy kurz i brud.

Nie myj okien w gorący dzień, ani wówczas gdy promienie słoneczne padają bezpośrednio na szyby. Ciepło i światło słoneczne sprawią, że płyn szybciej wyschnie, a na szybach pozostaną nieestetyczne smugi.

Zanim zabierzesz się do mycia szyb, dokładnie wymyj ramy okienne. Okna pozostaną czyste na dłużej, jeśli nie zagrozi im brud z ich własnych ram.
2
domowe sposoby na płyn
Przepisy na domowe środki do mycia szyb

Płyn do mycia okien na bazie płynu do naczyń
  • 8 szklanek ciepłej wody
  • 1/8 szklanki octu
  • 1 łyżeczka płynu do mycia naczyń

Płyn do mycia okien z octem
  • 1 szklanka wody
  • 1 1/2 łyżki octu
  • 1/4 łyżeczki płynu do mycia naczyń

Płyn do mycia okien z alkoholem
  • 1 szklanka spirytusu salicylowego
  • 1/4 szklanki amoniaku
  • 1 łyżeczka płynu do mycia naczyń
  • 7 szklanek wody
3
mycie okien 2
Wskazówki dotyczące mycia okien

O ile mogłoby się wydawać, że ocet i amoniak to najlepszy skład środka do czyszczenia okien, musisz pamiętać o tym, że wysusza on uszczelki szyb, w szczególności te wykonane z gumy lub silikonu. Częste stosowanie takiego środka może sprawić, że uszczelki popękają i trzeba je będzie wymienić.

Najpierw umyj okno roztworem wody z płynem do mycia naczyń. Gdy usuniesz główne zabrudzenia, wówczas spryskaj szyby jednym z wymienionych w kroku poprzednim środków. Powycieraj je do sucha gazetą. Pamiętaj, że musi być sucha.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

aguś
06.04.2016
Te sposoby były skuteczne na szybach ze szkła, plastiki wszystkim okropnie się myje, po 3 dniach w słońcu i tak widać smugi