goździki

Jak pozbyć się muszek owocówek za pomocą goździków?

katja - specjalista Tipy.pl
goździki
1 z 4
Muszki owocówki są wabione przez przejrzałe owoce i warzywa. Co ciekawe, wbrew temu co myślimy, wcale ich nie jedzą. Żywią się pleśnią, która tworzy się na ich powierzchni. Najprostszym sposobem na uniknięcie inwazji muszek owocówek jest oczywiście unikanie trzymania w domu przejrzałych owoców lub ich resztek. Istnieje jednak jeden bardzo prosty sposób, który odstrasza muszki na tyle skutecznie, że nie musimy się obawiać ich ataku. Oto on:
1
muszka owocówka
Zamiast martwić się tym, że jakiś owoc zepsuje się i ściągnie na ciebie inwazję muszek owocówek, umieść w domu coś, czego zapach jest silniejszy, niż aromat psujących się owoców. Rozwiązaniem są dostępne w każdym sklepie goździki.
2
jabłko z goździkami
Możesz wbić je w liczbie 20-30 sztuk w dojrzałe jabłko i umieścić je wraz z innymi owocami lub warzywami. Zapach goździków będzie na tyle silny, że odstraszy muszki owocówki. Tak udekorowane jabłka warto położyć również w pobliżu okien i drzwi. Muszki owocówki nie znoszą zapachu goździków, dlatego wysoce prawdopodobne jest to, że ominą twój dom.
3
pomarańcze z goździkami
Zamiast goździków możesz również użyć pomarańczy. Zachowają one świeżość znacznie dłużej, niż jabłka. Pamiętaj tylko, że gdy owoce zaczną gnić, musisz je wymienić na nowe.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (8)

* Pola wymagane

jj
16.09.2017
A nie wystarzy uzyć samych goździkow?
rex
08.06.2016
Też nie mogę wbić pomarańczy w jabłko.
kolo
08.06.2016
Zamiast goździków możesz również użyć pomarańczy. Tylko jak mam wbic te 30 pomaranczy w to jablko?

Znam swietny sposob na latajace muszki owocowki i ziemiorki. Nawilzam dlon woda, zamachuje sie w chmare muszek, a te przyklejaja sie do mokrej dloni. Potem obmywam dlon woda.
Jest to bardzo szybki sposob, by je wylapac!
ika
08.06.2016
wolę zjeść owoce a na spodek nasypać goździki lub anyżek ... ten sam efekt a owoce nie będą skazane na zniszczenie
fr
08.06.2016
Dobry sposób to zrobić do połowy szklanki roztwór wody, octu, soku i płynu do naczyń. Postawić w miejscu największej aktywności muszek. Oczywiście należy pozbyć się przede wszystkim popsutych owoców i zawartości kosza na śmieci.
Wesoly Romek
08.06.2016
Buhahahahahaha no a to dobre a trzeba tez takie wzorki ukladac
rex
08.06.2016
Też nie mogę wbić pomarańczy w jabłko.
kwazar1
02.05.2016
Skorzystam z tej wspaniałej porady. Zgodnie z punktem 4 zamiast goździków użyję pomarańczy. Już zaczynam wbijać je w jabłka, ale idzie mi dość ciężko. Pochwalę się, efektami gdy skończę.