czyszczenie kuwety

Jak czyścić kuwetę kota?

katja - specjalista Tipy.pl
czyszczenie kuwety
1 z 4
Każdy posiadacz kota regularnie musi zmagać się z czyszczeniem jego kuwety. I o ile nasi milusińscy czasami mogą nam to zadanie ułatwić, zdarzają się również wyjątkowo złośliwe kociaki, które podczas załatwiania swoich potrzeb połowę żwirku rozrzucają dookoła kuwety. Z tej porady dowiesz się jak czyścić kocią kuwetę oraz jak często całkowicie wymieniać w niej żwirek.
1
kocia kuweta
Kocie odchody musimy wybierać z kuwety codziennie, a nawet kilka razy dziennie. Najlepiej zakupić żwirek zbrylający (np. bentonitowy). Gdy lekko potrząśniemy kuwetą od razu zobaczymy bryłki wsiąkniętego w żwirek kociego moczu. Wybieramy je specjalną łopatką i umieszczamy w foliowym woreczku. Ten szczelnie zawiązujemy i wyrzucamy do kosza.

Należy dosypać do kuwety tyle żwirku, by sięgał na wysokość około 5 cm. Całkowicie należy wymienić go na nowy 1-2 razy w tygodniu.
2
odkurzanie kociej kuwety
Zawsze dokładnie odkurzamy podłogę dookoła kuwety, a przynajmniej raz w tygodniu myjemy ją nierozcieńczonym octem. Jego kwasowy odczyn zabija bakterie i zarazki, nie zagrażając przy tym zdrowiu kota.
Jeżeli kuweta znajduje się w łazience, pamiętajmy również o dokładnym wyszorowaniu fug między płytkami, ponieważ one też mogą być siedliskiem bakterii.
3
wymiana żwirku w kuwecie
Całkowita wymiana żwirku w kuwecie powinna mieć miejsce 1-2 razy w tygodniu (w zależności od rodzaju żwirku i ilości kotów korzystających z kuwety). Samą kuwetę musimy zaś czyścić przynajmniej raz w miesiącu. Opróżniamy ją całkowicie ze żwirku, spłukujemy, a następnie wypełniamy do wysokości 1,5-2,5 cm nierozcieńczonym octem. Pozostawiamy go na 30 minut, po czym dokładnie płuczemy kuwetę zimną wodą. Pamiętajmy również o dokładnym wyszorowaniu dna i ścianek kuwety.

Gdy kuweta wyschnie, wypełniamy ją czystym żwirkiem do wysokości około 5 cm.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane