plamy z dezodorantu

Jak usunąć plamy z dezodorantu?

katja - specjalista Tipy.pl
plamy z dezodorantu
1 z 6
Plamy z dezodorantu i potu powinny być usuwane z ubrań tak szybko, jak to możliwe. W większości przypadków mają one biały lub żółty kolor i skutecznie szpecą nasze ubrania, niezależnie od ich koloru. Wywabianie plam z dezodorantu zależy od kilku czynników: ilości stosowanego dezodorantu, jego składu, pH potu, rodzaju tkaniny itp. Z tego powodu przedstawiamy kilka metod usuwania plam z dezodorantu. Wypróbuj je i znajdź najbardziej skuteczną w twoim przypadku.
1
wybielacz na plamy
Trzymaj się z daleka od wybielacza!

Może już próbowałaś usunąć plamy z dezodorantu wybielaczem. Jeśli nie, wiedz od razu, że sposób ten nie zadziała. I nie ma tu znaczenia ile litrów tego środka wylejesz na plamę.
2
boraks na plamy
Boraks

Boraks nie tylko usuwa plamy z dezodorantu ale może być również stosowany zamiast wybielacza w celu przywracania białym ubraniom ich pierwotnej barwy.

1 łyżkę stołową boraksu zmieszaj z taką ilością wody, żeby utworzyć gęstą pastę. Nałóż ją na plamy po dezodorancie i dobrze w nie wetrzyj. Pozostaw na 30-60 minut. Następnie wypierz ubranie jak zwykle.

Jeżeli po tym zabiegu plama całkowicie nie zniknie, ale stanie się wyraźnie mniej widoczna, powtórz cały proces. Tym razem wetrzyj pastę w materiał za pomocą szorstkiej strony czystej gąbki do naczyń i pozostaw na 30 minut.

Boraks jest łagodniejszy dla tkanin, niż wybielacz, dlatego możesz powtarzać ten proces kilkukrotnie bez ryzyka odbarwienia i uszkodzenia materiału.
3
woda utleniona na plamy
Woda utleniona

Wlej 2-3 łyżki stołowe wody utlenionej bezpośrednio na plamę i wetrzyj w jej powierzchnię. Pozostaw na co najmniej 30 minut w nienasłonecznionym miejscu. Nie rozcieńczaj wody utlenionej, ani nie mieszaj jej z żadnym innym środkiem czyszczącym.
4
odplamiacz enzymatyczny na plamy
Odplamiacz enzymatyczny

Zapytaj o niego w pobliskiej drogerii. Tego typu odplamiacze niszczą bakterie i enzymy znajdujące się w pocie, które są przyczyną nieprzyjemnego zapachu i plam.
5
pranie z szamponem
Gdy nie masz nic innego pod ręką

Jeśli nie masz żadnego z powyższych przedmiotów, spróbuj użyć zwykłego szamponu. Skrop nim plamę i delikatnie wetrzyj w tkaninę. Pozostaw na 10-15 minut, a następnie wypierz ubranie jak zwykle.
Strona 1 z 6

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane