muszka owocówka

Jak skutecznie pozbyć się muszek owocówek?

katja - specjalista Tipy.pl
muszka owocówka
1 z 4
Muszki owocówki to prawdziwa zmora. Nawet gdy wyrzucisz wszystkie zepsute owoce i dokładnie wysprzątasz dom, one i tak pojawiają się znikąd. Nic w tym dziwnego, skoro potrafią złożyć nawet 500 jajeczek naraz. Co zatem zrobić, gdy naszą kuchnie zaatakuje stado tych bezlitosnych małych owadów? Sposób jest na szczęście prosty. Wystarczy zastosować domową pułapkę na muszki owocówki. Jak ją zrobić dowiesz się z dalszej części porady.
P

Potrzebujesz:
płaski pojemniczek, ocet jabłkowy, płyn do mycia naczyń, folia śniadaniowa

1
ocet jabłkowy na muszki
Do płaskiego pojemniczka lub miseczki wlej ocet jabłkowy na wysokość około 3-5 cm. Następnie dodaj kilka kropel płynu do mycia naczyń. Zniweluje on napięcie powierzchniowe octu w taki sposób, że gdy muszka siądzie na jego powierzchni, nie będzie mogła się już po niej poruszać.
2
sposób na muszki
Owiń miseczkę folią śniadaniową. Zrób to bardzo szczelnie. Następnie za pomocą ostrego narzędzia zrób w folii kilka małych dziurek. Możesz użyć ostrego noża lub patyczka do szaszłyków. Pamiętaj, że dziurki nie mogą być zbyt duże. Muszki muszą dostać się przez nie do wnętrza pułapki, ale nie mogą wylecieć z powrotem.
3
pułapka na muszki
Umieść pułapkę w miejscu, gdzie muszek jest najwięcej. Wkrótce zobaczysz jak coraz więcej z nich wślizguje się pod folię i zostaje uwięzionych w pułapce. Muszki utoną w occie, ponieważ dzięki dodaniu płynu do naczyń napięcie powierzchniowe nie będzie w stanie utrzymać ich na powierzchni.
Dlaczego muszki tak lubią ocet jabłkowy? Ponieważ pachnie dla nich tak samo jak zepsute owoce. Ocet możesz również zastąpić czerwonym winem. Gdy wszystkie muszki znajdą się już w pułapce, po prostu ją zutylizuj.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane