niedźwiedzi czosnek

Właściwości zdrowotne niedźwiedziego czosnku

wichrzyciel - specjalista Tipy.pl
niedźwiedzi czosnek
1 z 4

Wszyscy fani czosnku będą zachwyceni niedźwiedzim czosnkiem, który ma znacznie silniejszy zapach niż jego znany kuzyn. Ta dzika roślina wzrasta w najbardziej odludnych zakątkach lasów, dolin i wzdłuż strumieni; najczęściej na wysokościach powyżej 1900 m n.p.m. Nazwa czosnku wzięła się stąd, iż faktycznie jest to ulubiony przysmak niedźwiedzi, które wstają z zimowego snu. Poznaj jego niesamowite właściwości i kilka pomysłów na wykorzystanie.

1
czosnek niedźwiedzi właściwości

Czosnek wzrasta wczesną wiosną, dlatego jest doskonały do oczyszczania ciała. Posiada więcej zdrowotnych korzyści niż jego tradycyjny odpowiednik. Czosnek niedźwiedzi zawiera alicynę, olejki eteryczne i polisacharydy. Młode liście dostarczają od 20 do 50 mg witaminy C i karotenu. Jedząc świeży niedźwiedzi czosnek, usuniemy toksyny z krwi, krwiobiegu, naczyń, żołądka i jelit. Obecność rośiny w diecie srzyja również stabilizacji ciśnienia krwi.

2
czosnek niedźwiedzi w kuchni

Czosnek niedźwiedzi w kuchni Z liśćmi czosnku możesz sporządzać sałatki, zupy, sosy i pesto. Możesz też potraktować go jako przyprawę do sera i smarować nim kanapki. Najlepiej spożywać świeży. Nie zaleca się suszyć jego liści, gdyż traci swe zdrowotne właściwości. Liście czosnku można zamrozić. Aby przedłużyć okres do spożycia, najlepiej zakonserwować go w oleju. W lodówce należy go przechowywać do 10 dni. Nalewka z niedźwiedziego czosnku Wypełnij butelkę drobno posiekanym czosnkiem, aż do szyjki. Całość zalewamy 40% alkoholem, najlepiej brandy. Odstawiamy miksturę w słoneczne miejsce na trzy tygodnie. Nalewkę należy pić 4 razy dziennie, rozcieńczając 10-15 kropli w odrobinie wody.

3
pesto z niedźwiedziego czosnku

Pesto z czosnku Do przygotowania pesto potrzebujemy:

  • 100g niedźwiedziego czosnku

  • 30ml oliwy

  • 20g parmezanu

  • 20g dowolnych orzechów

Wszystkie składniki blendujemy na gładką jednolitą pastę. Pesto dodajemy do makaronów, zup i sosów. Równie świetnie smakuje na kromce świeżego chleba.

Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (15)

* Pola wymagane

Ida
09.06.2016
Jestem obecnie w Austri nad jez. Bodeńskim i natknełam się na tenże czosnek.rośnie sobie dziko nad strumykiem!wykopię parę cebulek i zasadzę u siebie w ogrodzie.myślę,że powinien się przyjąć.ma faktycznie piękny zapach!
dudek
30.05.2016
co do tego gdzie rośnie to same bzdury
mibro
30.05.2016
Szanowny specjalisto. Niedźwiedzi czosnek jest pod częściową ochroną.Podana wysokość to bzdura. U mnie rośnie w cienistym miejscu nad potokiem - kieleckie. "Najbardziej odludnych zakątkach" to kolejna bzdura. Pierwszy i ostatni raz tutaj zajrzałam.Pozdrawiam.
am
30.05.2016
Tylko ze prawdopodobnie w Polsce czosnek niedzwiedzi jest pod ochroną
warto tam pojechać
30.05.2016
Kwitnący, niedźwiedzi czosnek, to największa wiosenna atrakcja parku przy Zamku w Rogowie Opolskim (przy zjeździe z A4)
dudek
30.05.2016
co do tego gdzie rośnie to same bzdury
Góral
30.05.2016
Właśnie zakładam buty i lecę do Biedrony po Niedźwiedzi Czosnek, napewno mają...
Andrzej
30.05.2016
Ten czosnek jest świetny, ale nie jest prawdą, że rośnie w odludnych miejscach i powyżej 1900 m n.p.m. bo bywa że rośnie w parkach miejskich i na nizinach,
Ewokrzych
30.05.2016
Wszystko fajnie, ale gdzie mogę to cudowne ziele dostać ? No i w jakiej cenie ? Przecież nawet na Kasprowym go nie znajdę skoro rośnie powyżej 1900 m npm, a na Rysy drapać się nie będę.
Czy można go hodować samemu ? Jeżeli tak, to gdzie kupić sadzonki ? Niestety, tego typu opisy są wtedy dobre jeżeli zawierają również informację gdzie można kupić .
artur
30.05.2016
wiadoma ze na stałe obniża ciśnienie