wirus

Siedem mitów na temat wirusa HPV

olaa - specjalista Tipy.pl
wirus
1 z 5
Wirus brodawczaka ludzkiego (HPV) jest najczęstszą chorobą przenoszoną drogą płciową. Pomimo tego, nadal mało osób wie, z czym wiąże się ta choroba.

Oto najczęstsze mity i fakty o wirusie HPV:
1
wirus
Mit: Tylko kobiety mogą zarazić się HPV

Fakt: Mężczyźni również mogą się zarazić. W rzeczywistości większość aktywnych seksualnie kobiet i mężczyzn choć raz w życiu dotknie infekcja wirusem. Każda osoba, która jest aktywna seksualnie może zarazić się wirusem HPV, nawet jeśli będzie miała tyko jednego partnera seksualnego.

Mit: Nie ma możliwości leczenia HPV

Fakt: Pomimo, że lekarze mogą leczyć zmiany przed nowotworowe oraz zmiany skórne i brodawki, które są spowodowane wirusem HPV, nie ma dostępnych leków dla samego wirusa.
2
rak szyjki macicy
Mit: Wszystkie szczepy HPV powodują raka

Fakt: Wirus HPV może powodować raka szyjki macicy, odbytu, prącia, pochwy i sromu. Szczepy wysokiego ryzyka stanowią 70 procent przypadków raka szyjki macicy. Mogą one również powodować inne rodzaje raka.
Szczepy niskiego ryzyka to szczepy, które nie powodują raka, ale przyczyniają się do wystąpienie zmian na skórze.

Mit: Mężczyźni mogą w łatwy sposób się przebadać pod kątem HPV

Fakt: HPV można zdiagnozować u kobiet po zastosowaniu wymazu. Jednak nie ma badań przesiewowych w kierunku choroby HPV u mężczyzn.
3
przenoszenie wirusa
Mit: Jeśli nie uprawiasz seksu, nie dostaniesz HPV

Fakt: HPV może przenosić się w kontakcie skóry ze skórą, czy też po przez kontakt przez jamę ustną. Prezerwatywy mogą obniżyć ryzyko zakażenia HPV jednak nadal istnieje prawdopodobieństwo, że zarazimy się po przez kontakt skórny.

Mit: Ludzie z HPV zawsze mają jakieś objawy

Fakt: Większość ludzi chorych na HPV, nie przejawia żadnych objawów choroby. Chociaż istnieje wiele potencjalnych problemów zdrowotnych takich jak brodawki narządów płciowych i niektóre rodzaje nowotworów, u większości osób nie ma większych objawów.
4
szczepionka na wirusa
Mit: Mam szczepionkę na HPV, więc nie muszę robić cytologii

Fakt: Nawet jeśli się szczepiliśmy na HPV, trzeba jeszcze regularnie robić badania cytologiczne w tym kierunku. Obie dostępne szczepionki chronią nas tylko i wyłącznie przed szczepami wysokiego ryzyka (typ 16 i 18), które powodują raka. Szczepionka jest tylko środkiem zapobiegawczym i nie pomaga ludziom, którzy są już zarażeni wirusem.

Obie szczepionki nadają się dla kobiet, lecz tylko jedna jest przeznaczona dla mężczyzn.
Strona 1 z 5

Powiązane porady

opryszczka narządów płciowych, opryszczka genitaliów, choroby weneryczne
wizyta u ginekologa
choroby weneryczne

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

as
02.06.2016
Na tego wirusa rośliny krzyżowe jest wyciąg nazywa się Indonal można dostać w aptece i nasza polska roślina smarować zmiany teraz rośnie wszędzie jaskółcze ziele.