Jak opanować emocje?

DefensorDefensor - specjalista Tipy.pl
Stres, żal, rozpacz, nienawiść, gniew i wiele innych. Każdy z nas się boryka z emocjami. Nie zawsze jednak są one pod naszą kontrolą. Zdarza się, że pękamy i emocje biorą górę nad rozwagą, a nawet naszymi chęciami. Ile razy chciałeś kogoś uderzyć z powodu gniewu? Ile razy z żalu do innej osoby krzywdziłeś osoby ci bliskie? W tym artykule poznasz jedną z metod opanowywania emocji zawartą w modelu NLP wykorzystującą wizualizację.
P

* Kilka minut spokoju (10 powinno wystarczyć)
* Wygodne miejsce do siedzenia
* Chęci

1
Zidentyfikuj emocję
Upewnij się, że dobrze rozumiesz, nad jaką emocją chcesz zapanować. W tym momencie możesz także zastanowić się nad genezą jej pojawienia się, lecz najważniejsza jest sama emocja.
2
Nadaj jej barwę
Gdyby ta emocja posiadała barwę, jaki to byłby kolor? Zastanów się dobrze, ponieważ będzie ci to bardzo potrzebne.
3
Zlokalizuj emocję
Emocje mają to do siebie, że pomimo, że są wytworem naszego umysłu i gospodarki hormonalnej czujemy je w rożnych miejscach. Zastanów się i znajdź miejsce, w którym czujesz daną emocję. Na przykład wielu ludzi odczuwa stres w brzuchu jako nieprzyjemny nacisk, gniew możesz czuć w głowie jako źródło ciepła. Znajdź źródło swojej emocji
4
Użyj swojej wyobraźni
Teraz nadeszła pora na ciekawy element. Usiądź, połóż się lub po prostu umiejsców swoje ciało tak, by było ci wygodnie.
Teraz wizualizuj swoje ciało i miejsce emocji, nad którą chcesz zapanować. Zapal w tym miejscu światło odpowiedniego koloru tej emocji.
5
Dodaj dźwignię
Teraz do tej wizualizacji, dodaj gdzie tylko zechcesz, dźwignię. Również tego samego koloru co emocja. Niech będzie w takiej pozycji, w jakiej czujesz daną emocję. Jeśli czujesz ją silnie, to ustaw dźwignię ustawioną na górze itp.
6
Zmniejsz natężenie
Teraz cały czas wizualizując sobie to wszystko, zacznij powoli ciągnąc dźwignię ku dołowi i tym samym zmniejszaj ilość światła tworzonego przez lampkę emocji.
7
Zapisz ustawienia
Korzystając z terminologii informatycznej, zapisz sobie te ustawienie, w jakikolwiek tylko sposób chcesz. Od tego momentu, gdy tylko znów poczujesz tę emocję, będziesz w stanie od razu obniżyć jej natężenie.
?

Wskazówki
* Bardzo ważna jest w tym procesie wizualizacja. Im masz żywszą i barwniejszą wyobraźnię, tym łatwiej ci to pójdzie i szybciej poczujesz efekty.

!

Uwaga!
* Niektóre emocje są zbyt silne, by nad nimi zapanować od razu. Często zdarza się, że stosując tę technikę nadal możesz czuć nienawiść lub pogardę. Jednak dzięki tej technice znacznie obniży się poziom danego uczucia do takiego, w jakim już możesz sobie bez problemu samemu poradzić.

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane