kurkuma unikanie

Kto powinien unikać kurkumy?

dominika_d - specjalista Tipy.pl
kurkuma unikanie
1 z 5
Kurkuma, popularna przyprawa wykorzystywana głównie do przygotowywania dań kuchni indyjskiej, ma wiele właściwości leczniczych. Działa przeciwzapalnie i przeciwwirusowo, pomaga w zaburzeniach trawienia i wspomaga pracę wątroby. Najcenniejszym składnikiem kurkumy jest kurkumina - silny przeciwutleniacz, który chroni organizm przed wpływem wolnych rodników, działa też jak naturalny antybiotyk.
Pomimo tak wielu pozytywnych dla zdrowia właściwości, kurkuma nie może być stosowana przez wszystkich. U niektórych osób może powodować nudności, niestrawność, biegunkę, zawroty głowy.

Przeciwwskazania do stosowania kurkumy:
1
kurkuma w ciąży
Ciąża i karmienie piersią

Jeśli niewielką ilość przyprawy dodasz do ulubionych dań, nie narażasz się na wystąpienie skutków ubocznych. W okresie ciąży i karmienia piersią nie zaleca się jednak przyjmowania suplementów diety na bazie kurkumy. Pobudza ona macicę, co może grozić poronieniem. Ze spożywania dużej ilości kurkumy powinni zrezygnować też mężczyźni, kiedy wraz z partnerką starają się o dziecko. Kurkuma może obniżać poziom testosteronu i zmniejszać ruchliwość plemników.
2
kamica żółciowa
Kamica żółciowa

Kamica to choroba polegająca na powstawaniu tzw. złogów, czyli kamieni żółciowych w drogach żółciowych. Kamienie te powodują częściowe lub całkowite zatkanie przewodów żółciowych, przez co chorzy odczuwają ogromny ból. Kurkuma może dodatkowo go nasilić, dlatego osoby zmagające się z kamicą powinny unikać stosowania przyprawy.
3
kurkuma a cukrzyca
Cukrzyca

Spożywanie kurkumy może powodować znacznie obniżenie poziomu cukru we krwi. Diabetycy powinni uważnie kontrolować przyjmowanie kurkumy, bo może poważnie zaburzyć równowagę cukru we krwi.
4
przygotowanie do operacji
Przygotowanie do operacji

Kurkuma może zmniejszyć krzepliwość krwi i powodować nadmierne krwawienie podczas operacji. Nie zaleca się przyjmowania kurkumy przez 15 dni przed zabiegiem. Z tych samych powodów z kurkumy powinny zrezygnować osoby przyjmujące leki przeciwzakrzepowe, przyprawa może bowiem wzmocnić ich działanie.
Strona 1 z 5

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Milo
22.02.2019
Kurkumy nie powinno się przyjmować z lekarstwami na wrzodziejące zapalenie jelita grubego, ponieważ powoduje zwiększenie wchłaniania substancji czynnej. A w przypadku cukrzycy warto się skonsultować z mądrym lekarzem, bo opisane przeciwwskazanie jest mało precyzyjne.
adam
12.01.2019
Prawdopodobnie skutki zależą od ilości spożywanej kurkumy.
greta
23.11.2016
Jak możecie publikować takie głupoty? Kurkuma jest przebadanym lekarstwem na stan przedcukrzycowy i pomaga wielu osobom chorym na cukrzycę. Publikacja takich bredni powinna być karalna.