Oblodzone szyby

Jak usunąć lód z szyb?
MatronacieniaMatronacienia - specjalista Tipy.pl

Jeśli po wyjściu z domu okazało się, że twój samochód znajduje się pod kilkoma centymetrami lodu to musisz z góry założyć, że jego odlodzenie zajmie ci co najmniej pół godziny czasu.
1
Po pierwsze i najważniejsze musisz najpierw uruchomić silnik, włączyć ogrzewanie i skierować ciepłe powietrze na szyby. Jak już lód zacznie odchodzić od szyby - wówczas należy go delikatnie uderzyć skrobaczką aby pękł na mniejsze kawałki i je zmieść. W ten sposób pozbędziesz się lodu po około 10-15 minutach.

Pamiętaj, że odśnieżanie samochodu przy włączonym silniku czy zeskrobywanie lodu z szyb może skutkować mandatem w wysokości do 300 zł (patrz dodatkowe wskazówki). Jeśli warstwa lodu jest gruba to policja raczej nie egzekwuje prawa - najważniejsza jest bezpieczna jazda.
2
Jeśli nie masz nawiewu ani ogrzewania wszystkich szyb wówczas pozostaje ci czekanie aż cały samochód się nagrzeje lub "przyspieszenie" całego procesu poprzez polanie szyb ciepłą wodą. Woda nie może być wrząca czy bardzo gorąca bo na skutek nagłej zmiany temperatury szyba może popękać. Uważaj, aby woda nie dostała się między uszczelki czy do zamka bo szybko zamarznie i nie dostaniesz się później do samochodu.
3
Przygotuj roztwór z soli kuchennej. Na 0,5 litra ciepłej wody dodajemy 2-3 łyżeczki soli. Przygotowanym roztworem polej oblodzone szyby. Lód szybko zniknie. Wówczas spryskaj szyby środkiem zapobiegającym oblodzenie szyb.
4
Jeśli martwisz się, że sól uszkodzi ci lakier (nie uszkodzi ci go bardziej niż sól drogowa, którą twój samochód i tak jest dokładnie pokryty) to przygotuj roztwór z 2/3 octu i 1/3 wody i spryskaj nim zalodzone szyby. Lód zacznie pomalutku topnieć.
5
Dobrze roztapia lód również mieszanka wody z denaturatem (1:1). Mieszankę należy wlać do spryskiwacza i spryskać nią pokryte lodem szyby.
6
Oczywiście możesz również skorzystać z odmrażacza do szyb jednak pomoże on wyłącznie na szron czy cieniutką warstewkę lodu. Na grubszą warstwę ok 2 cm szkoda w ogóle zachodu (jeśli znacie jakiś super odmrażacz to napiszcie w komentarzu).
?

Wskazówki
* Aby odśnieżyć i usunąć lód z samochodu trzeba trochę czasu. Dla śpiochów powstała nowa aplikacja na telefon Winter Wake-Up. Aplikacja sprawdza pogodę i jeśli w nocy padał śnieg lub marznący deszcz to budzi nas ona wcześniej.

!

Uwaga!
* „używanie pojazdu na obszarze zabudowanym w sposób powodujący uciążliwości związane z nadmierną emisją spalin do środowiska lub nadmiernym hałasem” - mandat nawet do 300 zł
* oraz „za pozostawienie samochodu z włączonym silnikiem na terenie zabudowanym" - kara do 100 zł.
* Uwaga! Kierowca może dostać mandat tylko za złamanie jednego z dwóch powyższych zakazów.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

Wiki
20.01.2016
Ważny jest także odmrażacz do szyb. Używam k2 Alaska i działa naprawdę szybko, nawet na dużych mrozach. Nie trzeba stać i usuwać śniegu skrobaczką.
gość
18.11.2014
hymmmm,mam samochody od 20 lat,ale NIGDY !!!!!! nie polewałem i nie polewam szyb ciepłą wodą,ba nawet z octem i z solą...........kto to pisze....
Kuba
22.01.2014
Nie trzeba skrobać,wystarczy kupić sobie odmrażacz do szyb w atomizerze.Spryskać szybę i odczekać chwilę następnie włączyć wycieraczki.Odmrażacze dostępne nawet w marketach. Pozdrawiam życząc bezpiecznej jazdy!!!
majkaku.95
25.01.2013
U nas ostatnio była taka szklanka, że cały samochód zastałam w lodowej otoczce i ciężko było cokolwiek z tym zrobić. Jedną szybę przednią skrobałam chyba z 20 minut. Naprawdę jakiś koszmar. Swoją drogą ktoś się również powinien zająć porządnie ulicami, bo co z tego, że ja sobie taką szybę odśnieżę i widzę, gdzie jadę, skoro często nie umiem zapanować nad samochodem, który sunie po lodzie jak na łyżwach? Stan chodników zresztą też pozostawia wiele do życzenia. Aż dziw bierze, że po ostatniej ślizgawicy niczego sobie nie złamałam. Miasto powinno jednak zainwestować w porządne sprzęty lub firmę odświeżającą typu http://ranger.com.pl/ , która się za to wszystko porządnie weźmie, bo to naprawdę nie może wyglądać tak, jak do tej pory.
zigitrn
23.01.2013
A czy przy dużym mrozie przypadkiem szyba od ciepłej (gorącej ???) wody nie peknie ??? :>
martakali2889
23.01.2013
Ja zazwyczaj skrobie szyby.