domowe zwierzęta

5 problemów ze zwierzętami domowymi

lucy - specjalista Tipy.pl
domowe zwierzęta
1 z 6
Skrzydlaci i puszyści członkowie naszej rodziny mogą być uroczy, ale potrafią też nieźle nabrudzić. Czyszczenie klatki, plam na dywanach czy usuwanie nieprzyjemnych zapachów to codzienność, choć oczywiście nie jest ona w stanie zniszczyć radości z posiadania zwierzęcia. Utrzymywanie czystości nie musi oznaczać ciężkiej pracy, a przy odrobinie dobrej organizacji można szybko i sprawnie doprowadzić do porządku nawet silne zabrudzenia. Oto kilka strategii sprzątania, które mogą nam pomóc w pozbyciu się problemu.
1
króliczek
Brudna klatka

Najlepszym sposobem na utrzymanie czystości w klatce chomika, królika czy innego małego zwierzęcia, jest codzienne przecieranie jej zwilżonym ręcznikiem papierowym. Jeśli chcesz dokładniej umyć klatkę (co najmniej raz na tydzień), zmieszaj w wiadrze kilka kropli płynu do naczyń z ciepłą wodą i wyszoruj całą jej powierzchnię szczotką z nylonowym włosiem. Spłucz prysznicem lub wężem ogrodowym, zwracając szczególną uwagę na zakamarki. Wytrzyj ręcznikiem papierowym lub pozostaw do wyschnięcia na słońcu.
2
legowisko psa
Brudne legowisko

Kąpiel naszego pupila, przeprowadzona co najmniej raz w miesiącu może pomóc w utrzymaniu czystości na jego legowisku. Pierz je w dniu kąpieli psa, aby pozbyć się z niego niemiłych zapachów. Najpierw należy je dokładnie odkurzyć, aby pozbyć się z nich futra. Następnie wrzucamy legowisko wraz z poduszkami do pralki i dodajemy detergent oraz środek do usuwania nieprzyjemnych zapachów.
3
zabawki dla zwierząt
Brudne zabawki i miski do jedzenia

Comiesięczne pranie pozwoli nam pozbyć się brudu i bakterii nagromadzonych na zabawkach zwierząt. Większość zabawek z materiału można prać w pralce w chłodnej wodzie; najpierw jednak włóż je do powłoczki na poduszkę. Zabrudzone gumowe zabawki można zwykle umyć w zmywarce do naczyń. Miski do jedzenia mogą być myte w zmywarce lub ręcznie, przy użyciu wody z płynem do naczyń.
4
sierść na meblach
Meble i chodniki pokryte sierścią

Do czyszczenia podłogi idealna jest gumowa ściągaczka do wody. Użyj jej do chodnika, gdyż dzięki niej będzie łatwo usunąć sierść. Do czyszczenia mebli tapicerowanych używaj zwilżonej gumowej rękawiczki – metoda jest taka sama. Aby jednak zapobiec nadmiernemu osadzaniu się sierści na chodnikach i meblach, warto szczotkować regularnie zarówno koty, jak i psy.
5
brudny pies
Zaplamiony dywan

Ślady z błota łatwiej wyczyścić, jeśli najpierw pozwolimy im wyschnąć. Następnie ścieramy je szczotką lub czyścimy odkurzaczem, po czym zmywamy plamę wodą z proszkiem do prania przy użyciu papierowego ręcznika. Żeby wyczyścić świeżą plamę po moczu nakładamy na nią ręczniki papierowe, aby plama wsiąkła. Wyrzucamy ręczniki. Przy pomocy bawełnianej szmatki zmywamy brudne miejsce mieszanką 1/4 łyżeczki płynu do mycia naczyń i 1 szklanki ciepłej wody. Osuszamy ręcznikiem papierowym.
Strona 1 z 6

Powiązane porady

Kot z dziewczynką
Kot syjamski
kot

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane