herbatka na alergię

Jak zrobić herbatkę łagodzącą objawy alergii?

katja - specjalista Tipy.pl
herbatka na alergię
1 z 4
Ciągłe kichanie, uporczywy wodnisty katar, swędzące i łzawiące oczy – to najczęstsze objawy alergii sezonowych. Każdy, kto się z nimi zmaga wie, że całkowicie potrafią one odebrać radość z pięknych wiosennych i letnich dni spędzonych na łonie natury. Jednak czy istnieje naturalny i bezpieczny sposób, żeby uwolnić się od objawów alergii? Oczywiście. Jest nim ta domowa herbatka ziołowa.
P

2 części liści pokrzywy, 2 części świetlika, 1 część kwiatów bzu, 1 część krwawnika pospolitego, 1 część żywokostu pospolitego (opcjonalnie)

1
pokrzywa
Wymieszaj wszystkie zioła razem i przechowuj w szczelnym pojemniczku. Gdy pojawią się objawy alergii, weź 1-2 łyżeczki mieszanki i zalej szklanką wrzątku. Pozostaw na 15-20 minut do zaparzenia (lub na całą noc, jeśli chcesz uzyskać mocniejszy napar).
2
bez na herbatkę
Rano przecedź zioła a napar wypij. Działa tak samo niezależnie od tego, czy jest gorący czy zimny.
Dorośli powinni przyjmować 1 szklankę naparu 3 razy dziennie. Taka dawka zapewni stałą ulgę od objawów alergii. W przypadku dzieci dawkę należy zmniejszyć o połowę.
3
herbatka na alergię
WSKAZÓWKI:

Przepis podaje proporcje w częściach. Oznacza to, że jeśli potrzebujemy wykorzystać 2 części pokrzywy i 1 część kwiatów bzu, mogą to być 2 łyżeczki pokrzywy i 1 łyżeczka bzu lub 2 szklanki pokrzywy i 1 szklanka kwiatów bzu. Użyta miara zależy od tego, ile naparu będzie nam potrzebne.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane