leczenie nerwicy

Jak leczyć nerwicę?

ZdrowieZdrowie - specjalista Tipy.pl
Nerwica obejmuje bardzo szeroką grupę różnorodnych zaburzeń, ale zawsze u ich podstawy leży lęk. Nerwica ma zawsze podłoże psychiczne, ale jej objawy mogą być bardzo zróżnicowane. Różny jest również bodziec wywołujący lęk, może on być środowiskowy lub emocjonalny. Poniżej znajdziesz kilka informacji dotyczących sposobów leczenia nerwicy.
1
W początkowych stadiach nerwicy dobrym sposobem leczenia tej choroby jest odpoczynek połączony z aromaterapią, masażami, muzykoterapią i leczeniem klimatycznym. Ważne jest by oderwać się od czynnika, który wywołuje niepotrzebny stres. Takie leczenie ma też na celu wyciszenie organizmu i wyłączenie się z codziennych problemów. Należy pamiętać, że aromaterapia jest niewskazana dla osób cierpiących na alergie wziewne i astmę.
2
Dobrym sposobem zwalczania nerwicy jest także stosowanie zmiennocieplnych natrysków oraz biosauny z programem relaksującym. Leczenie takie stosowane jest najczęściej w sanatoriach oraz domach uzdrowiskowych. Wymagane jest zastosowanie całej serii zabiegów, które zwykle nie powodują żadnych skutków ubocznych.
3
Kolejnym sposobem radzenia sobie z nerwicą jest fototerapia, czyli leczenie światłem. Fototerapia jest metodą bezpieczną i dobrze tolerowaną, choć u części pacjentów w czasie jej stosowania mogą pojawić się efekty uboczne takie jak bóle głowy, zaburzenia ostrości wzroku, wzmożone napięcie mięśniowe. Może pojawić się również bezsenność, szczególnie, jeśli terapia prowadzona jest późnym wieczorem. Wszystkie niechciane efekty uboczne przemijają w miarę postępu leczenia.
4
W przypadku głębszych nerwic należy zastosować bardziej radykalne metody leczenia. Pomocna może okazać się hipnoza, która umożliwia poszukiwanie przyczyn choroby mających swoje źródło w podświadomości. Dzięki temu można skuteczniej wpływać na proces zdrowienia. Niestety hipnoza nie działa w jednakowy sposób na wszystkich chorych. Są tacy, u których wywołuje dodatkowy lęk.
5
Psychoterapia to metoda leczenia nerwicy umożliwiająca leczenie zaburzeń psychicznych oraz wspieranie rozwoju osobowości. Celem spotkań terapeutycznych jest poznanie i rozwiązanie konfliktów psychicznych poprzez analizowanie zdarzeń z życia codziennego, uczuć, myśli, fantazji i snów. Psychoterapia może być grupowa lub indywidualna, wszystko zależy od indywidualnych potrzeb pacjenta.
6
Ostatecznością w zwalczaniu nerwicy jest leczenie farmakologiczne. Podstawa tego leczenia są antydepresanty i neuroleptyki. Należy jednak zawsze pamiętać, że są to leki psychotropowe, które łatwo mogą wywołać uzależnienie, a przy dłuższym stosowaniu również zmiany w osobowości. Powinny być, więc stosowane rozważnie i pod stała kontrolą.
?

Wskazówki
* Formę leczenia nerwicy zawsze powinien dobierać lekarz do indywidualnych potrzeb pacjenta.
* Nie należy stosować leków na nerwicę wydawanych bez recepty, bez wcześniejszej konsultacji z lekarzem.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Tasiemiec
skleroza
rozmaryn pamięć

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Wygrałem z psychika
23.08.2016
Wszystkie swoje lęki,nerwice,depresje i myśli samobójcze pokonałem sam bo zauważyłem że ci śmieszni psychoterapeuci prawie wszyscy nie wiedzą nic. Jestem typem gdzie swój umysł robiłem na drobne części i bez żadnego wykształcenia mógłbym pomoc wielu osobom. Ludzie leki nie pomagają wam tylko farmaceuta ci twoja nieświadomośc popsuła to świadomością mozna to naprawić. Ale to mogę wytłumaczyć tylko twarzą w twarz. Nie poddawać się. W Jezusie miejcie powierzone swoje życie.