sprzatanie

Jak usunąć tłuszcz z szafek kuchennych?

katja - specjalista Tipy.pl
sprzatanie
1 z 4
Drewniane szafki kuchenne są łatwe w pielęgnacji pod warunkiem, że trzymasz je z daleka od wilgoci i... tłuszczu. No właśnie. Ale co zrobić, gdy mimo naszych starań tłuste plamy szpecą nasze meble? Wystarczy odrobina cierpliwości i ta prosta metoda. Dzięki niej fronty twoich szafek znów będą wyglądać jak nowe. Pamiętaj, by zawsze najpierw przetestować opisane tutaj sposoby na niewidocznym fragmencie mebli. Dzięki temu unikniesz ewentualnych odbarwień, które mogą oszpecić meble.
1
lód
Jeśli plama jest świeża, przyłóż do niej kostkę lodu. Dzięki temu tłuszcz stwardnieje, a ty będziesz mogła delikatnie zeskrobać go z powierzchni plastikową szpatułką. Uważaj jednak, żeby nie zarysować mebli.

Przygotuj preparat z 2 torebek czarnej herbaty zaparzonych przez 20 minut w gorącej wodzie. Przetrzyj tłuste plamy czystą ściereczką zwilżoną w herbacie. Następnie dokładnie powycieraj i nałóż preparat do pielęgnacji i czyszczenia drewna.
2
sól do czyszczenia
Plamy z tłuszczu usuniesz z szafek również za pomocą soli. Posyp plamę solą i pozostaw do czasu, aż usunie tłuszcz z drewna. Powtórz, jeśli zajdzie taka potrzeba. Na koniec wyczyść meble jak zwykle.

Tłuste plamy z drewnianych powierzchni doskonale usuwa również terpentyna i fosforan sodu. Znajdziesz je w sklepach z chemią gospodarczą. Pamiętaj by przed zastosowaniem zrobić test na niewielkim fragmencie mebla.
3
czyszczenie szafek
Możesz również zastosować preparat z płynu do mycia naczyń i wrzącej wody. Zmieszaj oba te składniki do uzyskania piany. Czystą ściereczką zwilżoną w preparacie przetrzyj plamę. Na końcu umyj meble ciepłą wodą. Dokładnie osusz.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Ronni
19.09.2019
zgodzę się z ivaenm, zawsze miał tani solidny sprzęt
Ivan
25.07.2019
tłuszcz z takich różnych szczelin obok kuchenki to najlepiej mi usuwa gorąca para, mam czyścik parowy - tanie, a rozwiązuje problem raz na zawsze.