nerwica

Jak leczyć nerwicę lękową?

ZdrowieZdrowie - specjalista Tipy.pl
nerwica
1 z 7
Lęk jest podstawowym objawem wszystkich nerwic, ale w nerwicy lękowej wysuwa się na pierwszy plan. Chory skarży się na ciągły niepokój, napięcie i stałe poczucie zagrożenia. Lęk ten charakteryzuje się całkowitą bezzasadnością obaw chorego. Pierwszymi objawami nerwicy lękowej jest: depresja, szybko spadająca pewność siebie, przeczulenie na punkcie opinii innych ludzi oraz stale wzrastające oczekiwanie niepowodzeń. Nerwica lękowa może doprowadzić do całkowitego zaburzenia w funkcjonowaniu chorego w społeczeństwie. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak leczyć tę chorobę.
1
nerwica lękowa - krok 1
Pierwszym i podstawowym krokiem jest zdiagnozowanie nerwicy lękowej. Bardzo często zdarza się, że znaczny niedobór magnezu w organizmie daje dokładnie takie same objawy jak nerwica lękowa. Istnieje także możliwość wystąpienia nerwicy jako objawu innej dolegliwości, a nie jako choroby samej w sobie. Zanim więc zaczniemy się na nią leczyć trzeba wykluczyć inne możliwości.
2
nerwica lękowa - krok 2
W początkowym stadium choroby skuteczna może okazać się zmiana otoczenia. Jeżeli to możliwe, dobrze jest się przeprowadzić i zmienić pracę lub szkołę. Trzeba też otaczać się ludźmi pozytywnie nastawionymi do życia i samemu korzystać z każdej chwili.
3
nerwica lękowa - krok 3
W leczeniu nerwicy lękowej ogromne znaczenie ma prawidłowa dieta. Należy dostarczać do organizmu duże dawki energii, witamin, kwasy omega 3 i magnez. Ważna jest również właściwa suplementacja. Odprężająco na organizm zadziała ziele dziurawca lub arktyczny korzeń. W walce ze stresem i nerwicą niezwykle skuteczne działanie wykazują natomiast preparaty zawierające sproszkowane liście rośliny o nazwie brahmi (np. Bacopa Monniera).
4
nerwica lękowa - krok 4
Pozostawaj w ciągłym ruchu. Nerwica lękowa bardzo często ma podłoże zdrowotne, nieustannie boimy się, że coś nam dolega. Jeżeli zaczniesz się ruszać, np. biegać, pływać czy chodzić na aerobik, szybko poczujesz, że nie ma powodów do obaw i zyskasz nowa energię do życia.
5
nerwica lękowa - krok 5
Psychoterapia w leczeniu nerwicy lękowej daje niestety znacznie mniejsze efekty, niż w przypadku innych zaburzeń nerwowych. Praktycznie niemożliwe jest wyleczenie się z tej nerwicy tylko przez psychoterapię. Może być ona skuteczna tylko w połączeniu z innymi metodami, jako ich uzupełnienie.
6
nerwica lękowa - krok 6
Leczenie farmakologiczne nerwicy lękowej opiera się na anksjolitykach oraz lekach przeciwdepresyjnych. U około 60% pacjentów leczenie to jest skuteczne. W pozostałych przypadkach leki tylko "wyciszają" objawy, które po odstawieniu leków natychmiast wracają.
?

Wskazówki

  • Nerwica lękowa często występuje u bardzo młodych ludzi. Szczególnie narażona jest młodzież, która we wczesnym dzieciństwie przeżyła jakąś traumę.
  • Raz wyleczona nerwica lękowa może powrócić po wielu latach w najmniej oczekiwanym momencie.

Strona 1 z 7

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (86)

* Pola wymagane

ola.w25
03.09.2018
U mnie domowe sposoby na nerwicę nijak się sprawdziły. Dopiero wizyta u specjalisty pomogła uporać mi się z tym problemem.
Elis
09.01.2018
Dodam, że u mnie nerwica lękowa pojawiła się po długotrwałym leczeniu antybiotykami, wypadały mi też włosy, ale uważałam,że to wina nerwicy, proszę poczytać o skutkach i przyczynach niedoboru biotyny, piszę te słowa ponieważ może komuś pomogę, w moim przypadku musiałam sama do tego dojść
Kasia
30.12.2017
Na nerwicę cierpię od około 20 lat. Stosowałam już różne zioła, produkty witaminowe, magnez i wiele innych specyfików. Niestety nie zauważyłem szczególnych zmian.
Elis
29.12.2017
... byłam na dnie, tabletki nie pomagały i wtedy trafiłam na artykuł, że żołądek jest drugim mózgiem człowieka, że nieodpowiednia ilość bakterii jelitowych, niedobór biotyny, wit D, a więc uzupełniłam wit,probiotyk, jadłam kiszonki i naturalne jogurty, szybko minęło, jestem zdrowa
luska
02.11.2017
nauczyłam się żyć z chorobą. Zrozumiałam, że same leki w chorobach o podłożu psychicznym nie wystarczają. Szkoda, że u nas w kraju wciąż piętnuje się tych, którzy chodzą do psychiatry lub psychologa. Mam nadzieję, że w końcu to się zmieni.
luska
02.11.2017
Nerwica to ciężki temat. U mnie wszystko zaczęło się od przebytej w ciąży sepsy 9 lat temu. Wtedy oboje z dzieckiem mieliśmy zagrożenie życia. Po odratowaniu pojawiły się paniczne nieuzasadnione lęki wraz z objawami somatycznymi.
NataliaPsycholog
24.09.2017
Skuteczne w nerwicy jest podjęcia próby zdystansowania się od naszych problemów.
Polecam technikę dystansowania, która polega na próbie ujęcia Twojej trudnej sytuacji jako gry, w którą grasz Ty sam/a oraz inni ludzie.
pozdrawiam
mike
18.08.2016
Dziekuje bardzo za tak obszerny artykul obecnie zmagam się z nerwica/depresja będę mial zmieniane leki niebawem na takie jak w artykule wiele rzeczy sie na swoj temat dowiedzialem jeszcze raz dziękuję
adam
19.07.2016
"Z nerwicą można poradzić sobie samodzielnie, o ile nie powstała jako skutek innej poważnej choroby o której nie wiemy. Może być ona na przykład efektem zaburzeń stężenia neuroprzekaźników regulujących pracę mózgu w ośrodkowym układzie nerwowym - a na nikt nie ma żadnego wpływu. "

Tutaj naszczęście nie masz racji. Te neuroprzekaźniki o których mówisz to seretonina, noradrenalina.
Bardzo skutecznym lekiem na to są tabletki zawierające MDMA (tzw. ekstazy). Zwiększa produkcje seretoniny. W Polsce tego lekarz Ci nie przepisze bo jest w tym kraju nielegalne za to wciśnie Ci leki antydepresyjne które wypiorą Ci mózg bardzo dokładnie, tak tak widziałem już ludzi po antydepresantach, nie polecam. Zaraz ktoś napisze "ekstaza?? coo ale to narkotyk, w łeb sie stuknij",- wszystkie te "narkotyki" kiedyś służyły ludziom jako leki i gdyby nie to, że zostały zakazane i media wpoiły ludziom, że to są narkotyki - nikt by sobie tym dupy nie zawracał i nie traktował tego jako używke, tylko tak, jak do tego zostały wymyślone czyli jako LEKI. Ogólnie to zachęcam wszystkich do poczytania o różnych substancjach do czego służyły, z wiarygodnych stron internetowych, kierując się własnym rozsądkiem a nie tym co wam wpoili w telewizji, dla mnie to jest w ogóle nie do pomyślenia jak dużo z was łyka kit z telewizji. Stacje telewizyjne manipulują wami a wy jesteście nawet tego nie świadomii. Ile razy już była sytuacja że coś ważnego się działo, ale żaden z waszych ulubionych programów telewizyjnych tego nie pokazywał, za to zwracał waszą uwagę na jakąś pierdołę. Wracając do tych tabletek, to znajdziecie je legalnie w Holandii.
Pozdrawiam
bea
04.07.2016
dostałam skierowanie do szpitala babańskiego do Krakowa . nie mogę poradzić sobie z lękami. kto wie jak mogą tam pomóc? dodatkowo uzależniona jestem od neurolu.