rośliny

15 roślin, które nie potrzebują światła

katja - specjalista Tipy.pl
rośliny
1 z 6
Wszyscy lubimy mieć w domach piękne, cieszące oczy rośliny. Stanowią one doskonały element dekoracyjny i w niezrównany sposób ożywiają każde wnętrze. Jednak nie zawsze możemy zapewnić im dostęp do światła słonecznego. Co wówczas zrobić? Czy istnieją rośliny, które możemy postawić w najciemniejszym kącie pokoju, a one mimo to będą wspaniale się rozwijać? Oczywiście, że tak. Oto lista 15 roślin, które nie potrzebują dostępu do światła słonecznego, żeby wspaniale rosnąć.
1
bromelia
Bromelia
Doskonale sprawdza się jako roślina doniczkowa, która pięknie rośnie zarówno w miejscach zacienionych, jak i oświetlonych światłem luminescencyjnym.

Dracena
To piękna roślina doniczkowa, która występuje w ponad 50 odmianach. Łatwo się ją uprawia. Dracenę należy regularnie podlewać i od czasu do czasu przycinać. Trzymamy ją z daleka od bezpośredniego światła słonecznego i unikamy zbytniego zawilgocenia ziemi, w której się znajduje.

Niekropień (adiantum)
Ta oryginalna paproć pięknie prezentuje się we wnętrzu. Należy często ją podlewać i nie narażać na bezpośrednie działanie promieni słonecznych.
2
sawenswiera
Sansewieria gwinejska
Bardzo popularna roślina doniczkowa, która nie wymaga skomplikowanej pielęgnacji i jest w stanie przetrwać naprawdę ciężkie warunki (nawet całkowity brak światła).

Chamedora wytworna
Bardzo popularny gatunek paproci, doskonale rośnie w niemal każdych warunkach. Będzie wspaniale rozwijać się nawet w najciemniejszym kącie pokoju, gdzie żadna inna roślina nie urośnie. Wymaga minimalnej pielęgnacji i umiarkowanego oświetlenia. Wiosną pojawiają się na niej maleńkie żółte kwiatuszki – jednak tylko wówczas, gdy roślina ma dostęp do światła słonecznego.
Podlewaj chamedorę tylko, gdy ziemia będzie sucha – w przeciwnym razie roślina zgnije.

Cibora zmienna
Najlepiej sprawdza się jako roślina doniczkowa. Możesz posadzić ją również w ogrodzie, najlepiej w zacienionym, bagnistym miejscu.
Ciborę łatwo się uprawia. Wymaga ciągłego nawodnienia – doniczka powinna znajdować się na podstawce z wodą lub w miseczce nią wypełnionej.
3
filodendron
Filodendron
Łatwo adaptuje się w miejscach kiepsko oświetlonych. Ziemia, w której rośnie filodendron musi być wilgotna, ale nie mokra. Najlepiej, gdy między kolejnymi podlewaniami nieco wyschnie.

Kalatea
Dobrze rośnie w cieniu, ale jest rośliną wymagającą. Minimalna temperatura potrzebna dla jej prawidłowego rozwoju to 13 st. Celsjusza. Należy ją często podlewać, żeby ziemia, w której się znajduje, pozostawała wilgotna.

Maranta Leuconeura
To roślina tropikalna, która trudno rozwija się w chłodniejszym klimacie. Dobrze rośnie w miejscach o umiarkowanym nasłonecznieniu. Gdy narazisz ją na bezpośrednie działanie promieni słonecznych, jej liście zaczną zwijać się i blaknąć. Jest również podatna na ataki szkodników, przede wszystkim przędziorków.
4
paproć
Paproć
Nie umieszczaj jej w miejscach bezpośrednio nasłonecznionych. Paprocie najlepiej rosną w ziemi o odczynie kwasowym, cały czas wilgotnej, ale o odpowiednim drenażu. Lubią środowisko wilgotne, dlatego należy regularnie je spryskiwać.

Peperomia, pieprzówka
Ta mała roślinka rośnie na wysokość jedynie 15 cm. Ma grube liście, dlatego często mylnie bierze się ją za sukulent. Peperomia lubi lekko wilgotną glebę, ale w zimie powinno się podlewać ją rzadziej. Sprzyjające jej rozwojowi wilgotne środowisko zapewnimy roślinie często ją spryskując.

Bluszcz
Wymaga bardzo niewielkiej pielęgnacji. Nie potrzebuje dostępu do światła słonecznego, urośnie nawet w łazience, czy kuchni. Oczyszcza powietrze.
5
zielistka
Zielistka Sternberga
Ta dekoracyjna roślina doskonale sprawdza się jako roślina doniczkowa wisząca. Najlepiej rozwija się, gdy umieścimy ją w miejscu nie do końca zacienionym. Bezpośrednie działanie promieni słonecznych prowadzi do spalenia i zniszczenia liści zielistki.

Skrzydłokwiat
Wybaczy ci nawet to, że często zapomnisz go podlać. Niezwykle łatwy w pielęgnacji, doskonale rozwija się w miejscach zacienionych. Oczyszcza powietrze z toksyn.

Aglaonema
To jedna z najbardziej trwałych roślin doniczkowych. Rozwija się przy niewielkim dostępnie do światła, wybaczy wiele błędów w pielęgnacji. Jest jednak niezwykle wrażliwa na niskie temperatury.
Strona 1 z 6

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

thom
31.05.2019
Przypadkowo stworzyłem roślinę, która rośnie bez światła, w świetle umiera.