tequila

Jak pić tequile?

Barman - specjalista Tipy.pl
Czysta Tequila to trunek dla prawdziwych twardzieli. Jej ostry zapach drażni nozdrza, zanim zdąży się wypić chociaż łyk. Z tego powodu istnieje specjalny sposób picia tego alkoholu. Wygląda on tak:
P

* kieliszek (25 ml) tequili
* szczypta soli
* kawałek limony lub cytryny

1
Potrzyj kawałkiem limony dłoń w miejscu, gdzie kciuk łączy się z palcem wskazującym.
2
Posyp to miejsce solą.
3
Ujmij kciukiem i palcem wskazującym kawałek limony.
4
Drugą dłonią chwyć kieliszek z tequilą.
5
Weź głęboki oddech.
6
Poliż sól na dłoni, jednym haustem wypij tequilę i szybko zagryź limonę.
7
Nie wykrzywiaj się! Prawdziwy twardziel udaje, że mu smakowało ;)

Powiązane porady

Drinki na Halloween
Wódka z galaretką w pomarańczy

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

Arek
25.07.2016
To jest sposób dla Gringos :-) W Meksyku piją shoty i popijając sokiem pomidorowym tzw sangrita :-)
Adames
21.03.2016
Byłem widziałem piją z limonką i solą . oni tak nie chłodzą jak my . byli w szoku co potrafię.
100purro agave
16.05.2014
tequile pije sie czystą BEZ DODATKÓW (i wcale nie jest taka wykrzywiająca, mniej niz rasowy polski bimber). Wszystkie dodatki typu limonka, cukier/sól i obrzedy picia (a także robaki w butelkach mezcalu) zostaly wymyslone przez amerykanów by podwoić sprzedaż tequili. To tylko chwyt marketingowy.

PS aczkolwiek czasami zdarza mi sie pić tequile i zagryzać ją limonką (nie cytryną, to ma dwa różne smaki, limonka jest duzo duzo lepsza do tego!). polecam spróbowac!
gruzin56
03.09.2013
Tequila to nic innego jak meksykański bimber pędzony z kaktusa.Jego smak oraz aromat nie różni się wiele od naszego rodzimego wynalazku pędzonego w świetle księżyca przez dobrego fachowca.A takich ci u nas dostatek szczególnie na ścianie wschodniej czy wśród górali którzy to nie tylko oscypek potrafią zmajstrować. Proponuję wypić pod łyżeczkę musztardy i przepalić machorką.
mdm
10.03.2012
A ja czytałem, że meksykanie nie maja pojęcia o takim sposobie picia tequili, piją ja jak zwykłą wódkę a rzeczony rytuał pojawił się w jakimś amerykańskim filmie i od tego czasu ludzie myślą, że tak się ją pije.
Defensor
14.12.2009
O ile wiem to to jest sposób picia srebrnej tequili. Złotą pije się z cynamonem i pomarańczą o ile mi wiadomo