ból mięsni

Jak zrobić olejek z liści brzozy na bóle mięśni?

katja - specjalista Tipy.pl
ból mięsni
1 z 4
Zakwasy po zbyt intensywnym wysiłku fizycznym lub bóle mięśni innej przyczyny nie muszą już utrudniać nam wykonywania codziennych czynności. Istnieje prosty domowy specyfik, który w szybki sposób złagodzi ból przywracając nam pełną sprawność. Sekretnym składnikiem tego preparatu są liście brzozy. Należy je zbierać późną wiosną i latem, żeby czerpać maksimum z ich dobroczynnych właściwości. Zobacz, jak zrobić domowy olejek z liści brzozy na bóle mięśni.
1
liście brzozy
Dlaczego liście brzozy?
Liście brzozy mają właściwości przeciwzapalne i przeciwbólowe, dlatego doskonale radzą sobie z bólem mięśni różnego pochodzenia. Dodatkowo oczyszczają organizm z toksyn - dlatego często robi się z nich herbatki i dodaje się je do preparatów antycellulitowych. Oto jak zrobić domowy olejek z brzozy na bóle mięśni.
2
olej z liści
Przepis
Czysty słoik wypełnij świeżymi liśćmi brzozy, pozostawiając około 1 cm wolnego miejsca licząc od jego krawędzi. Wybieraj tylko zdrowe, zielone liście – żadnych brązowych, zwiędniętych lub zniszczonych przez szkodniki.
Zalej liście olejkiem bazowym (oliwą, olejem z pestek winogron, migdałowym itp.). Stuknij słoikiem o blat stołu, żeby pozbyć się pęcherzyków powietrza. Przykryj słoik bawełnianą gazą i zabezpiecz gumką. Nie używaj wieczka! To przewiewne bawełniane zamknięcie sprawi, że wilgoć z liści będzie mogła wyparować, a nie doprowadzić do ich spleśnienia, jak miałoby to miejsce, gdy zakręcilibyśmy słoik.

Umieść słoik w słonecznym miejscu (np. na parapecie) i pozostaw na 1 miesiąc. Regularnie sprawdzaj, czy liście znajdują się pod powierzchnią oleju. Po upływie miesiąca odcedź liście, a olejek przelej do butelki z ciemnego szkła lub czystego słoika. Przechowuj w ciemnym i chłodnym miejscu.
3
liście brzozy olejek
Stosowanie
Stosowanie olejku jest proste. Ilekroć przeforsujesz się lub będziesz odczuwać bóle mięśni z innych powodów, po prostu wmasuj olejek w bolące partie ciała i pozostaw do wchłonięcia.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Pp
16.08.2016
Po miesiącu o zakwasach nie będę już pamiętał. Super!
jankow4321
10.08.2016
Jakiś czas temu znalazłem ten poradnik https://stopzakwasom.wordpress.com/
Jest tam świetna metoda na zakwasy którą stosuję do teraz :D
LM60
04.07.2016
Miesiąc na słońcu a potem butelka z ciemnego szkła???