afty

Domowe sposoby na afty

katja - specjalista Tipy.pl
afty
1 z 4
Aftę nietrudno rozpoznać. Może się pojawić po wewnętrznej stronie ust, policzków, u nasady dziąseł, a nawet pod językiem. Ma owalny kształt, a jej biały, wypełniony płynem środek otacza czerwona obwódka. Ponieważ towarzyszy jej stan zapalny, zazwyczaj sprawia nam ból i dyskomfort w trakcie jedzenia lub picia. Na szczęście istnieje kilka prostych domowych sposobów, które pozwolą nam pozbyć się aft szybko i bezpiecznie. Listę tych najbardziej skutecznych znajdziesz w dalszej części artykułu.
1
płukanie ust
Najprostszym i jednocześnie jednym z najbardziej skutecznych sposobów jest płukanie ust 4-5 razy dziennie roztworem letniej wody z łyżeczką soli.

Kolejny sposób to przyłożenie do afty torebki z czarną herbatą. Obecna w herbacie tanina zwalcza stan zapalny i zmniejsza ból.
2
pasta z kurkumy
Jeśli chcesz działać miejscowo, nałóż na aftę pastę przygotowaną z jednej łyżeczki miodu, zmieszanej z 1/4 łyżeczki kurkumy. Tuż po nałożeniu papki na aftę poczujesz nieprzyjemny ból, ale wkrótce ustąpi. Miód i kurkuma działają przeciwbakteryjnie i przeciwwirusowo. Zwalczają stan zapalny i wysuszają aftę przyspieszając jej zniknięcie.

Możesz też płukać usta lekko rozcieńczonym wodą sokiem z aloesu. Rób to 5-6 razy dziennie, a odczujesz ulgę w bólu i szybko pozbędziesz się aft.
3
plasterek cebuli
Dobrym pomysłem jest też przyłożenie do afty plasterka cebuli lub gazika nasączonego sokiem z cebuli.

Kolejną mieszanką do stosowania miejscowo jest soda rozcieńczona odrobiną wody. Można również płukać usta roztworem sody. Wystarczy zmieszać po 1 łyżeczce sody, soli kuchennej i 60 ml wody utlenionej. Taką miksturą płuczemy usta 4-5 razy dziennie. Jeśli roztwór jest zbyt silny, można go rozcieńczyć wodą.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

weser
11.05.2016
A wystarczy zmienić szczoteczkę i afty po 2-3 dniach same znikną. I przede wszystkim dbać o jamę ustną i zęby.