kaszel

Jak zrobić domowy lek na zapalenie płuc, oskrzeli i astmę?

katja - specjalista Tipy.pl
kaszel
1 z 4
Ten lek naprawdę działa. Przyniesie ulgę w przypadku przewlekłego kaszlu (np. kaszel palacza), ale także przyspieszy powrót do zdrowia u osób chorych na zapalenie płuc, zapalenie oskrzeli, czy astmę. Składniki zawarte w tym ziołowym preparacie działają przeciwzapalnie i wykrztuśnie. Już po jednej szklance tego naparu odczuwamy natychmiastową ulgę. Po dwóch dniach terapii stan chorego wyraźnie poprawia się. Oto przepis na tę leczniczą herbatkę.
1
zioła na kaszel
Składniki:
Zmieszaj w równych proporcjach następujące zioła (do kupienia w sklepie zielarskim):

  • Prawoślaz – łagodzi podrażnione stanem zapalnym płuca i oskrzela,
  • Żywokost – działa leczniczo, przeciwzapalnie
  • Gwiazdnica (ptasie ziele) – usuwa toksyny, działa wykrztuśnie i przeciwzapalnie
  • Dziewanna – rozrzedza wydzielinę, ułatwia jej wykrztuszanie, łagodzi podrażnienia i zmniejsza częstotliwość ataków kaszlu
  • Lobelia – działa rozluźniająco, udrożnia kanaliki oskrzelowe, zmniejsza ataki kaszlu.
2
herbatka ziołowa
Mieszankę ziół można stosować na cztery sposoby.
Pierwszy z nich to zrobienie herbatki z 2 łyżeczek mieszanki zalanych szklanką wrzątku. Przykrywamy całość spodkiem i zaparzamy przez 5-10 minut. Na koniec odcedzamy zioła.
Dorośli powinni pić 1 szklankę naparu 3 razy dziennie. W przypadku dzieci należy zmniejszyć dawkę o połowę.

Drugi sposób to zmielenie ziół na drobny proszek, na przykład używając moździerza. Proszek przekładamy do pustych kapsułek żelatynowych (takich jak w aptece). Do ich złożenia potrzebny jest niestety specjalny zestaw do kapsułkowania (bez problemu kupisz go w internecie). Kapsułki są wygodne wszędzie tam, gdzie nie mamy możliwości przygotowania ciepłego naparu. Dorośli powinni przyjmować 2 kapsułki 3 razy dziennie, dzieci – połowę tej dawki.
3
jogurt z ziołami
Rozdrobnione na proszek zioła można też przyjmować z jedzeniem. Posyp nimi jogurt naturalny lub mus jabłkowy i podaj dzieciom, które nie lubią pić herbatek lub nie mogą jeszcze przyjmować kapsułek. Ten sposób może też zadowolić niektórych dorosłych. Dawkowanie takie samo jak w punkcie poprzednim.

Z ziół możesz również przygotować nalewkę. Przyjmuj ją w ilości około 15-20 kropli.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane