trądzik różowaty

Jak zrobić serum i tonik na trądzik różowaty?

katja - specjalista Tipy.pl
trądzik różowaty
1 z 4
Trądzik różowaty najczęściej pojawia się po 30. roku życia i pozostaje z nami już na zawsze. Można go zaleczyć, ale bez odpowiedniej pielęgnacji, będzie atakował nas znowu – i to w najmniej odpowiednim momencie. Leczenie tej przypadłości jest uciążliwe i niestety kosztowne. Na szczęście istnieją proste domowe sposoby, które pozwolą pozbyć się problemu i przyniosą ukojenie naszej podrażnionej skórze. Przykładem takich domowych „dermokosmetyków” są tonik i serum przygotowane według przepisu poniżej.
1
tonik z octem
Domowy tonik na trądzik różowaty

Składniki
2 części octu jabłkowego, 1 część srebra koloidalnego

Przygotowanie
Przepis na ten tonik jest bardzo prosty, a jego ilość możesz dopasować do pojemności butelki, w której będziesz go przechowywać. Wystarczy, że zmieszasz ocet jabłkowy ze srebrem koloidalnym w stosunku 2:1 Całość dobrze wymieszaj.

Możesz spryskiwać twarz tonikiem lub przemywać cerę wacikiem w nim nasączonym. Po oczyszczeniu jej tonikiem, nałóż na nią serum przygotowane według przepisu poniżej.
2
olejek z avocado
Domowe serum na trądzik różowaty

Składniki
23 ml olejku awokado, różanego lub migdałowego, 5 ml olejku z miodli indyjskiej (neem), 1,5 ml frakcjonowanego oleju kokosowego, 6 kropel olejku lawendowego, 6 kropel olejku z drzewa herbacianego

Przygotowanie
Jeśli olejek z miodli indyjskiej i olejek kokosowy są w stanie stałym, roztop je w kąpieli parowej. Dodaj pozostałe olejki i wymieszaj całość. Przelej serum do ciemnych buteleczek z pipetą.
3
serum na trądzik
Wyciśnij 1-2 porcje serum za pomocą pipetki i nanoś na oczyszczoną cerę wacikiem lub czystymi dłońmi. Delikatnie wmasuj. Na serum możesz nałożyć swój ulubiony krem lub stosować je bezpośrednio pod makijaż.

Regularne stosowanie toniku i serum na trądzik różowaty nie tylko ukoi skórę, ale również w znaczący sposób zmniejszy częstotliwość i intensywność wykwitów trądzikowych. Pamiętaj, że odpowiedniej pielęgnacji powinna również towarzyszyć właściwa dieta (pozbawiona pikantnych i przetworzonych potraw, wina i czekolady) oraz unikanie sytuacji stresowych.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

trądzik
domowy tonik do cery trądzikowej
woda różana

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane