sposób na owsiki

Domowe sposoby na pozbycie się owsików

dominika_d - specjalista Tipy.pl
sposób na owsiki
1 z 4
Owsica to infekcja często spotykana u dzieci między 5 a 10 rokiem życia. Wywołują ją owsiki ludzkie, białe robaki osiągające rozmiar ok. 1 cm, które dostają się do organizmu przez połknięcie lub wdychanie jaj. Z jamy ustnej pasożyt dostaje się do jelita grubego, gdzie żywi się treścią pokarmową. Najczęstsze objawy owsicy to swędzenie i wysypka w okolicy odbytu, bóle brzucha, nudności, zaburzenia snu spowodowane swędzeniem.
Istnieją pewne domowe sposoby, by pozbyć się nieproszonego gościa z naszego organizmu. Oto produkty, które warto wypróbować:
1
mleko kokosowe
Kokos
Kokos skutecznie zwalcza owsiki, a do tego z pewnością posmakuje dziecku. Rano wystarczy podać łyżkę świeżego mleka kokosowego, a po 3 godzinach łyżeczkę oleju rycynowego. Kurację kontynuować aż do całkowitego pozbycia się owsików.

Ekstrakt z pestek grejpfruta
Można go uzyskać w domu, krusząc pestki świeżego grejpfruta w blenderze. Grejpfrut pomaga w utrzymaniu zdrowego stanu jelit. Ekstrakt można też kupić w sklepie ze zdrową żywnością.
2
piołun na owsiki
Piołun
Piołun to jeden z najlepszych naturalnych sposobów na pozbycie się owsika ludzkiego. Zawiera substancje aktywne, które osłabiają błony komórkowe pasożytów, co prowadzi do ich uśmiercania. Kuracja piołunem jest bardzo prosta, wystarczy pić herbatę z liści rośliny co 3 godziny.

Czosnek
Surowy czosnek to bardzo skuteczna broń przeciwko owsikom. Zgnieciony ząbek czosnku wystarczy dodać to jedzenia. Można też przygotować pastę z kilku ząbków czosnku i smarować nią okolice odbytu. Zwalczy to robaki i złagodzi swędzenie.
3
marchewka na owsiki
Marchewka
Surowa marchewka to skuteczny środek na odrobaczanie. Można ją jeść surową lub przygotować świeży sok z marchewki z odrobiną miodu.

Kora wierzby białej
Jest bogata w kwas salicylowy, który posiada właściwości umożliwiające walkę z owsikami. Można wykorzystać ekstrakt z kory wierzby białej.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

grypa żołądkowa
refluks żołądka
ból brzucha

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

olga
25.04.2018
Coś słyszałam, że można jakoś domowymi sposobami owsików się pozbyć, ale jak synek się zaraził, to już nawet nie szukałam, tylko posłuchałam lekarza i kupiłam w aptece odpowiedni preparat. Owsiki zniknęły bezpowrotnie
norma
23.04.2018
Nie znam żadnych domowych sposobów na owsiki i nie wiem, czy w ogóle coś takiego byłoby skuteczne. Jak moje dziecko przyniosło z przedszkola owsiki, to w aptece kupiłam preparat, który jest bez recepty. Szybko dzięki temu pozbyłam się pasożytów.
Marcin
08.12.2017
Od pewnego czasu w aptekach dostępny bez recepty jest jeden ze skuteczniejszych leków przeciwko owsicy