kwas moczowy w organizmie

Jak domowymi sposobami obniżyć poziom kwasu moczowego?

pitulinka - specjalista Tipy.pl
kwas moczowy w organizmie
1 z 5
Wysoki poziom kwasu moczowego zwany jest także hiperurykemią. Wynikać ona może z podwyższonej produkcji kwasu moczowego w organizmie lub zmniejszonego wydalania kwasu przez nerki. To może prowadzić do dalszych problemów takich jak dna moczanowa. Kryształki kwasu moczowego odkładają się w stawach, najczęściej w dużym paluchu. Mogą też prowadzić do powstania kamieni nerkowych oraz do niewydolności nerek. Jednak poziom kwasu moczowego można obniżyć stosując naturalne metody. Oto kilka z nich.
1
kwas moczowy poziom
Ocet jabłkowy

Naturalny ocet jabłkowy potrafi usunąć kwas moczowy z organizmu. Ocet pomaga przywrócić równowagę kwasowo-zasadową organizmu, dzięki tym własnościom działa przeciwzapalnie i przeciw-utleniająco.
Łyżkę stołową organicznego octu jabłkowego należy rozcieńczyć w szklance wody. Pij miksturę 2-3 razy dziennie. Możesz zwiększyć ilość octu jabłkowego do dwóch i kontynuować kurację dopóki poziom kwasu nie spadnie. Nie należy przyjmować octu jabłkowego w nadmiarze, gdyż może zmniejszyć stężenie potasu w organizmie. Ponadto może kolidować z działaniem leków moczopędnych.
2
sok z cytryny dna moczanowa
Sok z cytryny

Choć mogłoby się wydawać, że cytryna daje odczyn kwaśny, w rzeczywistości efekt jest alkaliczny i pomaga zneutralizować kwas moczowy. Duża ilość witaminy C pomaga również obniżyć poziom kwasu moczowego.
Wyciśnij sok z cytryny do szklanki z ciepłą wodą. Pij rano na pusty żołądek, przez przynajmniej kilka tygodni.
3
czereśnie dna moczanowa
Czereśnie

Czereśnie i ciemne jagody zawierają substancje chemiczne, które obniżą kwas moczowy. Są to flawonoidy, które zmniejszą stan zapalny i sztywność stawów.
Jedz pół szklanki wiśni lub czereśni dziennie przez kilka tygodni. Można tez pić jedną lub dwie filiżanki kwaśnego soku wiśniowego przez około cztery tygodnie.
Dodaj do swojej codziennej diety owoce bogate w przeciwutleniacze i witaminę C, czyli jagody, truskawki, pomidory i paprykę.
4
dna moczanowa soda
Soda oczyszczona

Soda oczyszczona jest wysoce korzystna w obniżeniu poziomu kwasu moczowego. Pomaga zachować naturalna równowagę zasadową w organizmie. Sprawia, że stężenie kwasu moczowego jest mniejsze i łatwiej wydalany przez nerki.

Pół łyżeczki sody oczyszczonej rozpuść w szklance wody. Należy pić roztwór do czterech razy dziennie przez dwa tygodnie. Możesz to robić co 2-4 godziny. Nie należy pić roztworu dłużej niż 2 tygodnie. Nie pij roztworu jeśli masz wysokie ciśnienie krwi. Osoby powyżej 60 lat nie powinny pić więcej niż trzy szklanki na dobę.
Strona 1 z 5

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

ewaradecka
31.10.2019
Próbowałam różnych metod, w końcu jeden z lekarzy polecił mi picie 2l litrów wody dziennie i preparat. Podeszłam do tego bez entuzjazmu, ale okazało się bardzo skuteczne i obecnie każdemu polecam taką kurację.
ewaradecka
31.10.2019
Próbowałam różnych metod, w końcu jeden z lekarzy polecił mi picie 2 l litrów wody dziennie i preparat. Podeszłam do tego bez entuzjazmu, ale okazało się bardzo skuteczne i obecnie każdemu polecam taką kurację.
T1958
02.02.2018
Czy szklankę wody z octem jabłkowym na kwas moczowy wypić jednorazowo (czyli 2-3 szkl.dziennie) czy podzielić na 2-3 mniejsze porcje?