Przypalony garnek

Jak wyczyścić przypalony garnek?

MatronacieniaMatronacienia - specjalista Tipy.pl
Przypalony garnek
1 z 6

Przypalony garnek potrafi spędzić sen z powiek niejednej osobie. Bez niego trudno przygotować jakiekolwiek danie. Jeśli i ciebie dotknął ten problem, bez obaw. Metody zaproponowane przez nas są bardzo proste do zrealizowania. Bez wątpienia większość składników, potrzebnych do wyczyszczenia garnka masz pod ręką, we własnym domu. Istnieje wiele sposobów, które nie tylko przywrócą go do stanu używalności, ale sprawią, że będzie jak nowy. Poniżej znajdziesz wskazówki, które pomogą ci rozwiązać ten niemały kłopot.

1
sól

Sól Posyp dno garnka grubą warstwą soli i pozostaw na kilka godzin. Wypłucz wodą przecierając ściereczką.

2
proszek do prania

Proszek do prania lub mleczko do czyszczenia Jeśli sól nie zadziała to nasyp do garnka 2 łyżki proszku do prania lub mleczka do czyszczenia, nalej wody i ją zagotuj. Następnie umyj garnek tak jak zwykle.

3
tabletki do zmywarki

Tabletka do zmywarki Wrzuć do garnka tabletkę do zmywarki, nalej około 1-2 cm gorącej wody i pozostaw na noc. Rano wystarczy normalnie umyć garnek aby błyszczał jak nowy. Jeśli masz mało czasu to wrzuć tabletkę, nalej trochę wody i gotuj kilkanaście minut.

4
art/2008/253_93861_big.jpg

Coca cola lub ocet Nalej do garnka kilka cm coca-coli lub octu a następnie gotuj przez kilka minut. Sposób ten nie jest wskazany w przypadku garnków emaliowanych.

5
art/2008/253_93862_big.jpg

Ryż Jeśli nie lubisz zapachu gotującego się octu, tabletek do zmywarki czy mleczka, to zagotuj w przypalonym garnku ryż. Gotuj go tak długo aż cała spalenizna zejdzie (może to potrwać kilka godzin).

Strona 1 z 6

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (21)

* Pola wymagane

alcphotonics
10.06.2018
Ze sposobów niekoniecznie domowych, ale najbardziej skutecznych - szczególnie jeśli zależy nam na faktycznym wyczyszczeni ulubionego garnka, bez którego nie wyobrażamy sobie gotowania - to laser ablacyjny. Wymaga znalezienia fachowca, ale jest szybki, nie niszczy czyszczonego materiału.
Paulina
21.09.2017
Długo szukałam skutecznych metod na przypalony garnek. Miałam już dość gotowania ryżu, coca coli i innych dziwnych metod.
sierotalosu
02.03.2017
taki sam problem, jak u Pana Grzesia, to ryż przypalił garnek
grzesiek
05.12.2016
To właśnie przez gotowanie ryżu się przypalił :(
ewa
04.07.2016
Kala - gdzie zdobyć palnik acetynowy? Mojemu garnkowi może to pomoże :D
Jerzy
14.03.2016
Najlepszy jest aerosol do czyszczenia piecyków. Schodzi każda spalenizna!
banditen
23.12.2015
Co za baran zamieszcza reklamę która swoim wyciem ,bez mojej zgody budzi dziecko???
sliwka
14.09.2015
zalac dno cifem ,troche wody aby przykryc spalenizne i zagotowac , jak nie schodzi dodac sody do picia i znow zagotowac , odstawic na 10 min ,po czym pieknie schodzi szczoteczka lub miekkim druciakiem . moje przypaleie bylo po powidlach sliwkowych
Alek
02.06.2015
a tu http://tipy.interia.pl/tag2062,przypalony-garnek.html jest inaczej?
jajco
12.12.2014
podchloryn sodu !
nalać ,odczekać i wypłukać.