nerwica

Jak leczyć nerwicę wegetatywną?

ZdrowieZdrowie - specjalista Tipy.pl
nerwica
1 z 8
Nerwica wegetatywna to choroba układu nerwowego. Nieraz zauważamy, że z naszym organizmem dzieje się coś niedobrego, ale nie wiemy co może być tego przyczyną. Najczęściej są to zaburzenia na tle nerwowym. Życie w stresie i ciągłym biegu tylko przyczynia się do powstawania nerwicy i nasila jej przebieg. Jeśli chcesz walczyć z nerwicą wegetatywną i prawidłowo ją zdiagnozować, przeczytaj poniższe wskazówki.
1
nerwica wegetatywna leczenie - krok 1
Nerwica wegetatywna to choroba, w wyniku której następują zaburzenia funkcji narządów oraz całych układów. Powstaje ona na tle nerwowym. Występuje wówczas, gdy zaburzenia wegetatywne dominują w całym obrazie choroby. Zaobserwować można zaburzenia funkcjonowania układu pokarmowego, krążenia, oddechowego i moczowego.
2
nerwica wegetatywna leczenie - krok 2
Ten typ nerwicy charakteryzuje się zmiennością i różnorodnością objawów. Główne objawy nerwicy wegetatywnej to: nadmierne pocenie się, kołatanie serca, ból brzucha, drżenie rąk, ciągłe czerwienienie się pod wpływem stresu, duszności, zawroty głowy, drętwienie palców lub nawet całych kończyn, nudności oraz biegunka. W niektórych przypadkach może wystąpić omdlenie lub nawet dłuższa utrata przytomności.
3
nerwica wegetatywna leczenie - krok 3
Osoby chore na nerwicę wegetatywną odczuwają ciągły lęk i niepokój, są drażliwe i wybuchowe. Są to osoby skupiające się tylko na sobie, mające częste wahania nastroju. Niektórzy mogą również przejawiać nieuzasadnione fobie.
4
nerwica wegetatywna leczenie - krok 4
Leczenie nerwicy rozpocznij od wizyty u psychologa. Lekarz ustali stopień zaawansowania choroby i podejmie odpowiednie kroki.
5
nerwica wegetatywna leczenie - krok 5
Przestrzegaj przyjmowania leków, które przepisze ci lekarz. Mają one na celu uspokojenie organizmu i uwolnienie cię od stresu. Wypróbuj również zioła o działaniu uspokajającym (zobacz tutaj). Jeżeli przyjmujesz inne leki, skonsultuj to najpierw z lekarzem.
6
nerwica wegetatywna leczenie - krok 6
Udaj się na psychoterapię. Regularne spotkania pomogą ci pokonać chorobę. Może to potrwać nieco dłużej, ale w żadnym wypadku nie należy się zniechęcać. Po zakończeniu terapii poczujesz się jak nowo narodzony. Przekonasz się, że życie jest piękne.
7
nerwica wegetatywna leczenie - krok 7
Unikaj stresowych sytuacji. Staraj się panować nad emocjami. W wolnych chwilach spotykaj się z przyjaciółmi i staraj się ciekawie zorganizować swój czas. Nie myśl stale o pracy i sytuacjach, które wyprowadziły cię z równowagi. Pamiętaj o najważniejszym - zachowuj spokój w każdej sytuacji.
Strona 1 z 8

Powiązane porady

nerwica
paranoja
depresja

Podobne porady

Komentarze (26)

* Pola wymagane

milk
29.12.2014
Mój sposób to wykopanie na zbity pysk elit "rządzących" od '89 roku Vatykańczyków ze szkół i jak ręką odjął . Fajnie sobie czasem pomarzyć w innym wypadku trzeba emigrować by się nie udusić w tym chorym państwie .
WWW.VEGE.BO.PL
29.12.2014
a wegetarianizm=zdrowie szczęście bez chorób! dobro/zło wraca do sprawcy dając zdrowie szczęście lub ból/choroby z mięsem przejmujesz stres zabijanych zwierząt stąd posty religijne by się leczyć uspokoić wyciszyć. Człowiek modli się o łaskę, sam niechętnie jednak obdarza nią innych. Dlaczego więc oczekuje jej od Boga? To niesprawiedliwe liczyć na coś, czego samemu nie chcesz dać. To nielogiczne.- Isaac Bashevis Singer - filozof praw zwierząt, etyk i wegetarianin
a62
29.12.2014
Mnie pomaga Xanax SR 1mg jedna tabletka rano i wszystko gra. Wcześniej było tragicznie.
adam
29.12.2014
Widzę tutaj pewną nieścisłość: otóż psycholog nie jest lekarzem, a więc nie przepisze żadnych leków.

Pozdrowienia dla nerwusków :)
Piotr
29.12.2014
Do Pawła: za te 250.000 zł trzeba było pojechać w podróż dookoła świata. Dzisiaj byłbyś innym facetem!
kaki
29.12.2014
To nie nerwica to zakwaszenie organizmu, grzyby i pasożyty w naszym organizmie wystarczy zmienić dietę odstawić cukier, mąkę białą i mleko, dołożyć wodę. Zbadaj żywą kroplę krwi w której wszystko widać. Już to przerabiałam lekarze nie mogli mnie zdiagnozować a dolegało mi wszystko a wyniki badań w normach
ktos
29.12.2014
"Znaczy się, że mnie dopadła taka nerwica. Może nie mam dokładnie
wszystkich wymienionych tutaj objawów ale większość potwierdza się.
Mam rozwalony żołądek, często w nocy budzi mnie wysokie ciśnienie
(200/130), troszkę pospaceruję po pokoju, odbije mi się i ciśnienie
spada samo. Tak samo jest jak siedzę w samochodzie, lub w podobnej pozycji
wymuszonej, ucisk na żołądek powoduje skok ciśnienia do 190/130.
Oczywiście biorę leki na nadciśnienie." Prawdopodobnie ucisk na
koniuszek serca w wyniku przepełnienia jelita grubego.
@
29.12.2014
Otóż to, jak ktoś tutaj napisał, to jest tylko leczenie objawów, a nie przyczyny. Trzeba leczyć grzybicę, którą większość ludzi ma po złym jedzeniu, antybiotykach, hormonach i sterydach oraz życiu w przewlekłym stresie oraz wprowadzić na stałe zmiany w diecie, a nie łykac belergot ani pić Muszyniankę, która zakwasza organizm jeszcze bardziej. Trzeba pić wody zasadowe.
@
29.12.2014
Co za kompletne bzdury. Te przytoczone w artykule objawy to są TYPOWE objawy infekcji grzybiczych w organiźmie oraz zakwaszenia organizmu. To bardzo groźna choroba, której nie można lekceważyć, tak jak to robią lekarze. Wielu ludzi na nią umarło. U osób z nowotworami jest bardzo częsta.
fwewe
29.12.2014
Pierdzielenie o szopenie. Psychoterapia jest skuteczna dokładnie w 0%! "Leki" mają mnóstwo skutków ubocznych łącznie z ryzykiem samobójstwa. Jeśli ktoś się chcę naprawdę wyleczyć (sam miałem mocną nerwicę, więc wiem jak to się robi) to czas na zmianę diety (duuuuużo owoców i warzyw), więcej ruchu, unikanie nerwowych sytuacji (nerwy też grają tu rolę, ale tylko wzmacniają objawy, pod żadnym pozorem nie są one przyczyną!), więcej kontaktów z ludźmi (tych pozytywnych). Najczęściej nerwicę powodują niedobory pokarmowe (omega 3, magnez, potas, wapń, jod, witaminy z grupy B, witamina D, cynk, itd.) i uzupełnienie ich cofa "chorobę", bo bez niektórych składników mineralnych i witamin organizm zaczyna po prostu świrować i rozregulowuje się cały układ nerwowy. Po uzupełnieniu nie mam już żadnej nerwicy.