grupy krwi

Co możesz wywnioskować ze swojej grupy krwi?

lucy - specjalista Tipy.pl
grupy krwi
1 z 5
Są cztery grupy krwi u ludzi: 0, A, B i AB. Uważa się, że zróżnicowanie to związane jest z uwarunkowaniami ewolucyjnymi. Badania naukowe pokazują, w jaki sposób grupa krwi może wpływać na daną osobę. Dzięki nim można wywnioskować, jakie skłonności chorobowe może mieć organizm oraz jak zapobiec ewentualnym chorobom.
1
na stres
Grupa krwi ma wpływ na to, jak reagujesz na stres
Niektóre grupy krwi mają związek z hormonami odpowiedzialnymi za reakcję na stres. Na przykład osoby z grupą krwi A zwykle mają wyższy poziom kortyzolu we krwi. To hormon związany ze stanem zwiększonego stresu. Osoby posiadające krew grupy A zyskają, jeśli będą uprawiać ćwiczenia uspokajające, takie jak tai chi czy joga, które zmniejszają poziom kortyzolu w organizmie. Osoby z grupą krwi 0 mają lepszą tolerancję na sytuacje stresowe, ale mogą mieć problem z oczyszczeniem swojego organizmu z hormonu stresu. Osoby te zyskają na intensywnych ćwiczeniach, które szybciej pozwalają na pozbycie się hormonu stresu. Osoby z grupą krwi B będą dobrze reagować na łagodne ćwiczenia takie jak joga. Osoby z grupą krwi AB wymagają urozmaiconych ćwiczeń, aby pozbyć się z organizmu hormonu stresu.
2
trawienie
Grupa krwi może wpływać na działanie układu trawiennego
Układ trawienny człowieka zawiera przyjazne dla naszego organizmu bakterie, które wspomagają trawienie. Badania jednak wykazały, że u osób z niektórymi grupami krwi może występować więcej takich bakterii niż u innych. Osoby z grupą krwi B mają do 50 000 razy więcej przyjaznych bakterii w jelitach w porównaniu do osób z grupą krwi 0 i A. Osoby z grupą krwi 0 mogą wykazywać szczególną wrażliwość na infekcje rozwijające się w jelitach, dlatego powinny dbać o to, aby spożywać pokarmy wspierające odpowiednie trawienie.
3
kłopoty z pamięcią
Grupa krwi może wpływać na problemy z pamięcią
Badania wykazały, że osoby z grupą krwi AB mogą być szczególnie podatne na problemy związane z pamięcią w podeszłym wieku. Ponieważ poszczególne grupy krwi mają również związek z otyłością, cukrzycą i innymi problemami mogącymi wywołać choroby układu sercowo – naczyniowego, mogą również mieć wpływ na przepływ krwi do mózgu, co z kolei prowadzi do pogorszenia się pamięci u osób w podeszłym wieku. Badanie wykazało, że osoby z grupą krwi AB wykazują o 23% większe ryzyko wystąpienia chorób układu krążenia niż osoby z grupą 0. Osoby z grupą krwi AB powinny zadbać o dietę zdrową dla serca, która będzie wspierać odpowiednie krążenie krwi w organizmie, a przez to prawidłowe działanie mózgu.
4
płodność
Grupa krwi może wpływać na płodność
Badania łączą obniżoną działalność jajników u kobiet z grupą krwi 0. Działalność jajników określa ilość wyprodukowanych komórek jajowych umożliwiających zapłodnienie. Obniżona działalność jajników jest częstą przypadłością u kobiet w wieku 30 – 40 lat, ale kobiety z grupą krwi 0 wykazują ją wcześniej.
Strona 1 z 5

Powiązane porady

fast food
zażywanie witamin
kurkuma unikanie

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

LadySvelge
13.06.2016
tysiące lat nie było z tym problemu i naraz pojawiają się takie przeszkody? Co z tą grupą krwi, że nagle przeszkadza? Styl życia, dodatki w żarciu, tabletki żarte z byle powodu, szczepienia i wyrobiona ludziach postaa, że dzieci to zło, konkurencja do koryta poodują bezpłodność i wymarcie białego człowieka