sól właściwości

4 fakty na temat soli

lucy - specjalista Tipy.pl
sól właściwości
1 z 5
Eksperci zajmujący się zdrowiem zalecają, aby spożywać jak najmniej soli. Czy jednak rzeczywiście, by cieszyć się zdrowiem, zmuszeni jesteśmy jeść potrawy bez smaku? Czy całkowite ograniczenie soli w diecie przyniesie nam spodziewane rezultaty? Na te pytania znajdziecie odpowiedź w niniejszym artykule.
1
sól a zdrowie
Nie trzeba się ograniczać
Raport opracowany na podstawie badań przeprowadzonych na osobach spożywających różne ilości soli wykazał, że nie ma wystarczających dowodów na to, że przyjmowanie soli w ilości mniejszej niż 2300 mg stanowi mniejsze zagrożenie wystąpienia chorób serca i udaru niż przyjmowanie jej większej ilości.
2
sól na zdrowie
Dieta o niskiej zawartości soli może być szkodliwa
Sól jest ważnym składnikiem odżywczym. Wiele funkcji naszego organizmu spełnianych jest przy jej udziale, na przykład przekazywanie sygnałów z mózgu i kontrola uderzeń serca. Jeśli spożycie soli maleje, może wzrosnąć poziom tłuszczu i cholesterolu we krwi. Badanie przeprowadzone na osobach chorych na serce i cukrzykach wykazało, że u osób, które spożywały sól w ilości mniejszej niż 2000 mg dziennie ryzyko śmierci spowodowanej chorobą serca było o 37% większe niż u osób, które spożywały sól w ilości 4000 – 6000 mg.
3
sól a nadciśnienie
Wpływ na ciśnienie krwi
Sól przyciąga wodę, tak więc dieta bogata w sól sprawia, że woda przedostaje się do krwiobiegu, co zwiększa ilość krwi, a z czasem prowadzi do nadciśnienia. Zmniejszenie ilości spożywanej soli ma korzystny wpływ na nasze ciśnienie krwi, ale można zauważyć, iż niemal całkowite usunięcie soli z diety może prowadzić do podwyższenia poziomu cholesterolu i zwiększenia oporności insuliny. Nie zaleca się więc całkowitego zaprzestania stosowania tej przyprawy.
4
sól ilość
Złoty środek
Spożywanie soli w ilości większej niż 2300 mg dziennie może prowadzić do poważnych problemów zdrowotnych. Osoby przyjmujące więcej niż 3600 mg soli dziennie przez okres 18 miesięcy, będący w stanie zagrożenia nadciśnieniem tętniczym, dwa razy częściej cierpieli na zawał serca i udar oraz wymagali leczenia operacyjnego serca niż osoby, które spożywały sól w ilości mniejszej niż 2300 mg dziennie. Tak więc każdy z nas powinien znaleźć złoty środek dotyczący ilości spożywanej soli. Nie można tu zapominać, iż duża ilość soli (choć nie wyczujemy tego) znajduje się w jedzeniu typu fast food. Dlatego trzeba go unikać, gdyż nie jesteśmy w stanie ocenić, ile spożyliśmy soli.
Strona 1 z 5

Powiązane porady

przyprawa zastępująca sól
przyprawa dyniowa
Moździerz w kuchni

Podobne porady

Komentarze (9)

* Pola wymagane

Twój e-mail nie będzie widoczny na stronie

Onomatopeja
04.07.2016
Zgłupieć ot tych porad w internecie odnośnie żywienia można. Coś co uważane jest za niezdrowe nagle okazuje się że jednak jest okej. Coś co jest zdrowe w następnym miesiącu zostanie uznane za rakotwórcze. Najbezpieczniej to nic nie jeść i umrzeć z głodu.
anwir
04.07.2016
Nie opierając się się na żadnych naukowych badaniach, tylko na własnym doświadczeniu , oświadczam że nadmiernie unikający solenia potraw są bardziej narażeni na choroby których przyczyną są wirusy czy bakterie. Wynika to z faktu , że zanim zacząłem płukać przynajmniej raz dziennie zatoki nosowe solanką (pół litra przegotowanej wody i łyżeczka soli morskiej ) to bardzo często miewałem potężny katar. A od chwili stosowania solanki miewam nieraz początki kataru gdy nieraz z lenistwa zaniedbam na dwa , trzy dni płukania. Ale wówczas muszę stosowac płukankę kilkakrotnie dziennie by zlikwidować objawy początku kataru. Tak więc nie unikajmy soli , ale również nie przesadzajmy z jej nadużywaniem. itd.. itd...
alfa
04.07.2016
jeszcze ten poradnik powinien mówić jak przeliczyć mg na objętość !
er
04.07.2016
Autorze, jeśli nie znasz znaczenia słów, zapytaj kogoś. Piszesz "oporność insuliny", a takie zwierzę nie istnieje. Istnieje insulinooporność. A poza tym - wartościowy artykuł, pozdrawiam.
realista
04.07.2016
Z powyższego artykułu wynika jedno - expertom tak jak psu nie wolno wierzyć .
EkoChatka
04.07.2016
"Eksperci" odszczekują częściowo swoje wcześniejsze wywody, ale nadal nie powiedzą prawdy. A ona jest taka, że sól ze sklepu to trucizna a sól nieoczyszczona (kłodawska), to lekarstwo!
Xav
04.07.2016
Jak zwykle, lepiej nie jeść za dużo, ale też nie za mało. Taki wniosek może wysnuć każdy, niezależnie od otrzymanego wykształcenia. Nie mam wystarczającej wiedzy by na temat ilości soli w diecie rozważać, ale jak to się dzieje, że w diecie Japończyków jest dużo soli i jednocześnie są jednym z najdłużej żyjących narodów? Francuzi nie jadają śniadań, lekkie obiady i obfite, wysokokaloryczne kolacje z ogromną ilością wina, i też nalezą do długo żyjących. Sądzę, że naukowcy za mało jeszcze wiedzą, a fragmentaryczne obserwacje niczego nie dowodzą.
ja
04.07.2016
Sól kamienna zawiera oprócz chlorku sodu ponad 80 łatwo przyswajalnych chlorków-doskonałego uzupełnienia w mikroelementy.Sól ze sklepu to głównie chlorek sodu i na dodatek z antyzbrylaczem-żelazocyjankiem potasu.Jodowanie soli to też nieporozumienie-bo w zwiększonej dawce jod przyspiesza zużycie tkanek-a tak na marginesie-nikt poziomu jodu nie badał,żeby ją jodować
Jakoty
04.07.2016
Eksperci, czy ktokolwiek, kto wykonywał badania miał dane z Polski, m.in te które dotyczyły pożerania przez Polaków soli drogowej, nie ma żadnej różnicy! Prawda?!