masło jak rozpuścić

Jak szybko rozpuścić masło do ciasta?

HanNaSolo - specjalista Tipy.pl
masło jak rozpuścić
1 z 4
Czasem do pieczenia potrzebujesz masła. Niestety zapomniałaś go wyjąć z lodówki i jest twarde jak kamień. Zanim osiągnie temperaturę pokojową minie trochę czasu, a my potrzebujemy go już. Masło można rozpuścić w kuchence mikrofalowej, niestety ta metoda nie sprawdzi się przy pieczeniu ciast. Oto prosty sposób, by masło szybko stało się miękkie.
1
masło rozpuszczanie
Do zmiękczenia masła będziemy potrzebować: papieru do pieczenia i wałka do ciasta. Na stolnicę lub blat kuchennym wykładamy pojedynczą kartkę papieru do pieczenia. Na papier kładziemy kawałek masła.
2
wałkowania masła
Przykrywamy masło kartką papieru i zaczynamy je rozwałkowywać. Przyciśnij je mocno wałkiem i roluj tak jakbyś wałkowała ciasto. Wałkuj do czasu, aż masło będzie cienkie.
3
masło rozpuszcznie
Warstwa masła nie może być cieńsza niż 6mm. Sprawdzaj palcami konsystencję masła, powinno być twarde. Z papieru powinno odchodzić bez problemu. Jeśli masło rozpływa się pod dotknięciem palca, jest zbyt miękkie. Wówczas włóż je ponownie do lodówki na parę minut, aż stwardnieje.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

kakao
produkty mleczne
Przechowywanie żywności

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

prac124
20.02.2017
Masło można rozpuścić w bardzo silnym rozpuszczalniku, np w benzynie ekstrakcyjnej. Otrzymamy roztwór masła w benzynie.
jan
18.07.2016
Chyba roztopić.