hortensja suszenie

Jak zasuszyć hortensje?

wichrzyciel - specjalista Tipy.pl
hortensja suszenie
1 z 4
Piękne, kolorowe hortensje są najpopularniejszymi kwiatami, stosowanymi w suszonych aranżacjach. Najważniejszym krokiem w zachowaniu i wysuszeniu hortensji jest wybór odpowiedniego czasu, aby je ściąć. Podążaj za krokami, a będziesz na dobrej drodze na stworzenie pięknej kompozycji ze sztucznych kwiatów.
1
hortensja suszona
Hortensje mają dwa rodzaje kwiatów na każdej łodydze. Na większych kwiatach znajduje się jeszcze mniejszy kwiat. Pod koniec sezonu kwitnienia (późne lato), te małe kwiatuszki będą całkowicie otwarte i jest to doskonały moment na ścięcie hortensji.
2
hortensja zasuszanie
Hortensję ścinamy na wysokości 30-45 cm od podstawy kwiatu. Usuwamy wszystkie liście. Ścięte kwiaty wstawiamy do wazonu ze świeżą wodą. Przynajmniej połowa łodygi hortensji musi być zanurzona w wodzie.
3
jak zasuszyć hortensję
Wazon z kwiatami odstawiamy z dala od promieni słonecznych, w suche i chłodne miejsce. Woda z wazonu musi odparować samoczynnie. Nie dolewamy świeżej wody do wazonu. Gdy woda całkowicie wyparuje, kwiaty powinny być już suche i gotowe do wykorzystania w kwietnej aranżacji.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane