Tutaj jesteś: Zdrowie > Medycyna Alternatywna > Ziołolecznictwo > Niezwykłe zastosowania henny

Niezwykłe zastosowania henny

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Henna to średniej wielkości krzew. Używana jest jako zioło dzięki swoim licznym właściwościom leczniczym. Przede wszystkim jednak ceniona jest ze względu na to, że może nadawać włosom, brwiom i rzęsom piękny, naturalny, ciemny kolor. Ponadto odżywia włosy i w przeciwieństwie do sztucznych farb, nie niszczy ich. A oto niektóre z zastosowań henny:
1
bóle głowy
Bóle głowy
Kwiaty henny mogą być używane do leczenia bólów głowy wywołanych zbyt długim przebywaniem na słońcu. Wykonaj pastę z kwiatów henny, zgniatając je i dodając octu. Taką mieszankę nałóż na czoło lub skronie. W sprzedaży istnieją również plastry z henny.

Leczy łysienie
Liście henny mogą być stosowane w leczeniu łysienia. Ugotuj kilka liści henny w oleju gorczycznym i użyj takiej mieszanki do masażu głowy. Zabieg ten wspomaga szybszy porost włosów. Weź 250 g oleju gorczycznego i dodaj do niego 50 – 60 g liści henny. Podgrzewaj je stopniowo w garnuszku. Następnie przecedź przez gazę i przechowuj w butelce. Używaj takiego oleju regularnie, aby wspomóc porost włosów.
2
henna na paznokcie
Paznokcie
Henna znana jest ze swych właściwości leczniczych w przypadku łamliwych paznokci. Namocz liście henny w wodzie i pozostaw je na noc, a następnie wypij taki roztwór. Powtarzaj przez co najmniej 10 dni. Możesz również zmieszać masło ze sproszkowaną henną i użyć jako kompres do łagodzenia stanów ropnych i świerzbu.

Żółtaczka
Do leczenia zaburzeń pracy wątroby, takich jak żółtaczka lub powiększenie wątroby, można użyć kory henny. Spożywa się sproszkowaną hennę w dawkach 1 – 5 dcg.

Choroby skóry
Henna może być stosowana do leczenia chorób skóry takich jak grzybica stóp czy wysypki. Liście henny mają naturalne właściwości ściągające, a działają również skutecznie jako filtr przeciwsłoneczny. Hennę używa się nawet w leczeniu bielactwa nabytego.
3
artretyzm
Artretyzm
Henna doskonale sprawdza się także w leczeniu bólów związanych z artretyzmem. Masuj obolałe miejsca olejem z henny. Aby uzyskać najlepsze rezultaty, należy stosować masaż przez miesiąc lub dwa.

Czerwonka
Henna może być wykorzystywana w leczeniu czerwonki. Zgnieć ziarna henny i połącz z niewielką ilością masła klarowanego. Utwórz z mieszanki małe kulki i połykaj popijając wodą.
4
tatuaż
Tatuaż
To jedno z najpowszechniejszych zastosowań henny. Tworzymy pastę ze sproszkowanej henny mieszając ją z wodą w stożku wykonanym z folii. Nakładamy pastę na dłonie i stopy na specjalne okazje, by wykonać czasowy tatuaż. Wiele panien młodych stosuje taki sposób, by ozdobić swoje dłonie i stopy.

Włosy
Henna zawiera naturalne składniki odżywiające włosy. Wnika w ich głąb, oczyszczając i wzmacniając je u nasady, dzięki czemu pięknie wyglądają. Leczy również łupież. W połączeniu z innymi naturalnymi barwnikami stosowana jest do farbowania włosów.

Uwaga: Henna nie jest bezpieczna dla dzieci, a szczególnie dla niemowląt. Nie wolno również przyjmować henny doustnie kobietom w ciąży, gdyż grozi to poronieniem. Należy jej też unikać podczas karmienia piersią.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Zobacz galerie
Łupież pojawia się, gdy skóra głowy jest przesuszona i się łuszczy. Białe drobinki na włosach, czy ubraniu nie...
Domowe sposoby na łupież
Łupież pojawia się, gdy skóra głowy jest przesuszona i się łuszczy. Białe drobinki...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt