ugryzienie kleszcza

Jak zrobić płyn przeciwko kleszczom?

wichrzyciel - specjalista Tipy.pl
ugryzienie kleszcza
1 z 4
Kleszcze to małe pajęczaki, żyjące nie tylko w lesie, ale w ogrodzie czy parku. Ich ugryzienie jest bezbolesne. Jeśli już znajdziemy kleszcza na naszej skórze, nie lekceważmy go. Może być nosicielem niebezpiecznych dla nas patogenów, wywołujących choroby jak kleszczowe zapalenie mózgu czy borelioza. Wybierając się do lasu czy parku, należy się odpowiednio przygotować np. stosując domowy płyn odstraszający kleszcze. Wypróbuj domowy płyn przeciwko kleszczom.
1
płyn odstraszający kleszcze
Płyn na odstraszenie kleszczy możemy przygotować na wodzie jak i na oleju. Wybór należy do ciebie. Preparat może być rozpylany na skórę i odzież, bez obawy o odbarwienia. Ten przepis działa również przeciwko komarom.
2
odstraszenie kleszczy
Płyn na bazie wody
Do jego przygotowania będziemy potrzebować: 60ml octu jabłkowego lub wódki, 60ml wody, 20-40 kropli olejku geraniowego. Opcjonalnie można dodać parę kropli mydła kastylijskiego. Ponieważ olej niezbyt dobrze łączy się z wodą. Najpierw w buteleczce z atomizerem łączymy olejek z octem jabłkowym. Dodajemy parę kropli mydła, jeśli się na nie zdecydujemy. Zostawiamy olejek i ocet na parę minut, nie mieszamy. Pozwoli to rozpuścić się olejowi w płynie. Następnie dolewamy wodę, zakręcamy butelkę i mocno potrząsamy. Spryskujemy skórę i ubrania przed wyjściem na zewnątrz.
3
płyn odstraszanie kleszczy
Płyn na bazie oleju
Aby przygotować płyn przeciwko kleszczom na bazie oleju będziemy potrzebować: 60ml nie tłustego oleju, np. jojoba, oliwa oraz 20-40 kropli olejku geraniowego. W buteleczce ze sprayem łączymy olejki. Przechowuj płyn w chłodnym, ciemnym miejscu. Powinien być przydatny do użycia przez 2-3 miesiące. Przed wyjściem, użyj płyn bezpośrednio na skórę.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

kleszcz
Diagnozowanie chorób
Jak chronić się przed boreliozą?

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

ona
15.06.2016
olejek geraniowy, mydło kastylijskie itp. no naprawdę do zrobienia samemu w domu. tylko kto takie rzeczy trzyma w domu. Nawet jeśli to takie produkty naprawdę ciężko dostać, ewentualnie mozna zamowic, a za przesylke zaplacimy 3xtyle co za normalny plyn z apteki