jak leczyć gazy?

Jak leczyć gazy?

DoktorekDoktorek - specjalista Tipy.pl
sposoby na gazy - krok 1
2 z 7
Pierwszą przyczyną występowania gazów jest zła dieta. Każdy człowiek jest inny i każdy inaczej trawi, jest jednak zestaw produktów, które u większości ludzi powodują wystąpienie wzdęć i gazów. Do produktów tych należą: brokuły, brukselka, kapusta, kalafior, cebula, rzepa, brukiew, groch, fasola i wiele produktów mlecznych. Jeżeli więc gazy bardzo dokuczają w pierwszej kolejności należy właśnie te produkty wyeliminować ze swojego jadłospisu.
Jeżeli wyeliminowanie tych produktów nie pomaga musisz także zrezygnować z jabłek, bananów, selera oraz białego pieczywa. Produkty te są umiarkowanie gazotwórcze, ale u niektórych mogą działać silniej niż u innych.

Należy również pamiętać o utrzymaniu prawidłowej flory bakteryjnej jelit, najlepiej przez przyjmowanie odpowiednich probiotyków (zobacz tutaj). Żywe kultury bakterii spożywane wraz z nabiałem mogą u niektórych nasilać gazy lub prowadzić do wzdęć.
« Poprzednia Strona 2 z 7

Powiązane porady

wzdęcia
biegunka
ból brzucha

Podobne porady

Komentarze (16)

* Pola wymagane

ist
08.09.2016
Silne wzdęcia są niekiedy objawem poważniejszych problemów zdrowotnych. W moim przypadku tym problemem była celiakia. Po przejściu na ścisłą dietę bezglutenową zaobserwowałem ogromną poprawę (następowała ona stopniowo i musiałem na nią czekać dość długo), choć w przypadku niektórych pokarmów (jak np. rośliny strączkowe), wzdęcia wciąż potrafią się u mnie pojawić.
Ala
25.04.2016
Co za bzdury! Mleko szkodliwe? od kiedy?
gosc
22.04.2016
gazy
qaqa
07.03.2016
nie wolno walczyć z gazami, tylko je uwalniać. Zatrzymywane, jako lżejsze od powietrza idą do głowy, i stąd ma się posrane pomysły.........
nemo
25.02.2016
Skąd znalazł się taki niedouczony autor tekstu ? z zadupia od króla ćwieczka ?
Majka
05.11.2015
gazy masz bo nie trawisz jakiegoś jedzenia - masz nietolerancję muszi to wyeliminować z diety - pierwsze to melkao i nabiał. gluten, cukier rafinowany i słodycze oraz nadimar szajdanego mięsa - trzeba
ograniczyć z rosądkiem
ktoś
18.09.2015
Kawa to i owszem zgadzam się z tym że po niej się wzmagają gazy
ktoś
18.09.2015
"Szkodliwe jest również mleko" co za bzdura, jak zacząłem pić mleko to po 2 tygodniach znacznie ustąpiły gazy. Najważniejsze też jest to żeby mniej jeść.
piernick
20.10.2014
Puszczanie bąków to straszne marnotrawstwo. Tyle gazu wysokokalorycznego idzie w atmosferę. Może ktoś kiedyś wymyśli np. samochody zasilane pierdami :-)
pruuuuk
13.10.2014
gdyby nie ten dech to by człowiek zdech