elektronarzędzia

Jak dbać o elektronarzędzia?
elektronarzedzia - specjalista Tipy.pl

Aby upewnić się, że twoje elektronarzędzia będą sprawne wówczas gdy ich będziesz potrzebować musisz o nie odpowiednio dbać. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak czyścić, przechowywać i dbać o stan techniczny elektronarzędzi.
1
Czyszczenie elektronarzędzi

Aby mieć pewność, że elektronarzędzia cię nie zawiodą wówczas, gdy będziesz ich potrzebować, powinieneś dbać o ich czystość. Oczywiście nie jest możliwe, aby w ogóle się brudziły i nie kurzyły, dlatego należy oczyszczać je z ewentualnych zanieczyszczeń po każdym użyciu.

Dobrym, alternatywnym środkiem czyszczącym metale są wszelkie preparaty do czyszczenia piekarników w kuchenkach (nie zawierają one środków ściernych).

Po każdym użyciu przedmuchuj wszystkie otwory elektronarzędzia sprężonym powietrzem. Dzięki temu zabiegowi można uniknąć poważnych uszkodzeń.

2
Sprawdzaj stan elektronarzędzi

To co może zaszkodzić wszystkim elektronarzędziom to uszkodzone kable. Dlatego przed i po każdym użyciu należy sprawdzać ich stan. Jeśli zauważysz jakiekolwiek uszkodzenie izolacji wówczas niezwłocznie wymień kabel. Co pewien czas sprawdzaj również czy obudowa nie jest naruszona.

3
Oliwienie

Niektóre elektronarzędzia, które mają powierzchnię tnącą powinny być regularnie oliwione (metalowe powierzchnie) - w przeciwnym wypadku pojawi się rdza. Ruchome części dobrze jest również smarować WD40 lub innym podobnym środkiem smarującym.

4
Przechowywanie elektronarzędzi

Wszystkie elektronarzędzia powinny być przechowywane w oryginalnych opakowaniach, które mogą pomóc w ochronie przed uszkodzeniami mechanicznymi oraz kurzem i brudem. Należy zadbać również, aby były one przechowywane w suchym miejscu i najlepiej w temperaturze pokojowej.

Oczywiście wiele osób przechowuje elektronarzędzia w piwnicy, gdzie ani temperatura, ani wilgotność powietrza nie są dla nich odpowiednie. Jeśli ty również trzymasz swoje skarby w piwnicy zadbaj o to, aby opakowane były w hermetyczne opakowania, które zapobiegną przedostaniu się wilgoci do środka.

?

Wskazówki
* Właściwe dbanie o elektronarzędzia znacznie przedłuży ich żywotność.
* Nigdy dla oszczędności nie wybieraj elektronarzędzi nieznanego pochodzenia. Bardzo szybko się psują a w razie potrzeby ciężko zdobyć do nich części.
* Elektronarzędzia używaj wyłącznie w tym celu, do którego zostały przeznaczone.
* Zawsze czytaj instrukcję obsługi zakupionego elektronarzędzia!

!

Uwaga!
* Nawet najlepszej klasy elektronarzędzia popsują się jeśli nie będą należycie konserwowane.

Strona 1 z 2

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane