mrówki jak się pozbyć

8 sposobów na pozbycie się mrówek

wichrzyciel - specjalista Tipy.pl
mrówki jak się pozbyć
1 z 4
Mrówki mogą pojawić się w każdym domu. Nie są niebezpieczne, bardziej uciążliwe zwłaszcza, gdy grasują w kuchni i spiżarni. Ciepła, letnia pora zachęca je do poszukiwania pożywienia w naszej żywności. Mogą stać się problemem zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz domu. Na rynku znajdziemy wiele środków owadobójczych, które pomogą pozbyć się mrówek. Niestety są one szkodliwe dla nas i zwierząt domowych. Na szczęście istnieją naturalne alternatywy, którą rozwiążą twoje problemy z mrówkami.
1
pozbywanie się mrówek
Woda z czosnkiem
Połączenie siarki i świeżego czosnku, bardzo niepokoi mrówki. Ten naturalny sposób usunie i ochroni twój dom przed inwazją mrówek. Jak przygotować preparat? Kilka rozgniecionych ząbków czosnku wrzuć do słoika z wodą. Zostaw je w wodzie na co najmniej 24h. Po jednym dniu, gotuj wodę z czosnkiem na wolnym ogniu przez 15 minut. Przelej wodę do spryskiwacza i spryskaj obszary, w których gromadzą się mrówki.

Ryż
Rozsyp ziarna ryżu w miejscach, gdzie bytują mrówki. Ziarna ryżu mrówki zaniosą do mrowiska. Z czasem ryż zacznie fermentować, pojawi się na nich grzyb, który zabija mrówki.

Skórka pomarańczy
Wielu ludzi wyrzuca skórkę z pomarańczy do kosza, nie wiedząc jakie ma niezwykłe właściwości. Składnik skórki pomarańczowej jest dla nich toksyczny.
Skórkę pomarańczy potnij na małe kawałki lub zetrzyj na tarce. Rozsyp skórkę w miejsca pojawiania się mrówek. Mrówki zaniosą skórkę do gniazda. Substancja wybije wszystkie mrówki w gnieździe.
2
mrówki jak się pozbyć
Drożdże
Drożdże są bardzo drażniące dla mrówek. Choć uwielbiają produkty drożdżowe. Jeśli umieścisz je przy gnieździe, mrówki zdechną.
Zmieszaj ze sobą 100g suchych drożdży, 100g cukru w 1 litrze wody. Rozlej wodę do mniejszych pojemniczków i postaw w miejscach, w których wędrują mrówki.

Pieprz
To kolejny z naturalnych składników, które pomogą pozbyć się mrówek z domu.
Wymieszaj równe części wody i zmielonego pieprzu w butelce ze sprayem. Spryskaj miejsca, w których mrówek jest najwięcej.

Soda oczyszczona
Ten biały proszek zabija mrówki w domu i ogrodzie.
Rozsyp sodę w miejscach, w których mrówki lubią wędrować.
3
mrówki pozbycie się
Piołun
Piołun jest gorzki i nieprzyjemnie pachnie dla mrówek.
Zagotuj 2 litry wody i dodaj garść piołunu. Gotuj ziele przez co najmniej 5 minut. Przelej napar do butelki i spryskaj miejsca pojawiania się mrówek.

Sok z cytryny
Kwaśny smak cytryny irytuje mrówki i pomaga się ich pozbyć. Mieszanka ma jednak krótki czas działania i należy ją stosować co dzień, aby osiągnąć zadowalające wyniki.
Wyciśnij sok z jednej cytryny i rozcieńcz go w szklance wody. Przelej miksturę do spryskiwacza i rozpyl w miejscach gdzie znajduje się mrowisko.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Tatu-Bola
01.08.2016
Najprościej kupić pancernika długoogonowego. On mrówki zje. No i przy okazji inne robactwo.