ziemiórki usuwanie

Sześć sposobów na zwalczanie ziemiórek

wichrzyciel - specjalista Tipy.pl
ziemiórki usuwanie
1 z 5

Ziemiórki to małe, czarne muszki, które wyglądają podobnie do komarów i często są mylone z muszkami owocówkami. Lubią środowiska wilgotne i rozmnażają się w wilgotnej ziemi roślin doniczkowych. Larwy ziemiórki podgryzają korzenie i łodygi roślin. Objawem ich inwazji może objawiać się zahamowaniem wzrostu rośliny, więdnięciem, żółknięciem liści i gniciem korzeni. Oto kilka domowych środków, dzięki którym pozbędziesz się ziemiórek.

1
ziemiórki domowe sposoby

Wysusz je Pozwól ziemi wyschnąć do tego stopnia, aż liście rośliny zaczną więdnąć. Ziemia musi być sucha, przynajmniej 5cm warstwa ziemi. Larwy ziemiórki będące w ziemi wyschną, kończąc cykl. Dorosłe muszki nie złożą nowych jaj w ziemi i ich bytowanie zakończy się. Kleiste pułapki Pułapki z klejem z pewnością znajdziesz w sklepie ogrodniczym. Atrakcyjnym kolorem dla ziemiórek jest kolor żółty. W takim kolorze szukaj pułapek w sklepie. Jeśli nie chcesz korzystać z gotowych produktów, możesz takie pułapki zrobić w domu. Wystarczy żółte karteczki posmarować miodem lub wazeliną i przymocować do patyka. Patyk wtykamy w ziemię.

2
sposoby na ziemiórki

Mydło Wymieszaj dwie łyżki płynnego mydła z czterema litrami wody. Tak przygotowanej wody użyj do przepłukania ziemi, w której znajdują się larwy ziemiórki. Po około godzinie opłucz liście rośliny czystą wodą, zmywając z nich mydło. Pułapka z octu Wlej dwie łyżki octu jabłkowego do małego pojemniczka, dolej wody. Postaw kubek blisko rośliny, w której gnieżdżą się ziemiórki. Zapach octu przyciągnie je do siebie, skuszone utopią się w mieszance.

3
ziemiórki tytoń

Spray z wódką Wymieszaj ½ szklanki wódki z 1 ½ szklanki wody. Przelej do butelki ze spryskiwaczem. Wypróbuj mieszankę na jednym z liści rośliny, by upewnić się czy alkohol nie spali rośliny. Jeśli mikstura nie spali liścia po 1-2 dniach, powinna być w porządku. Tytoń Otwórz kilka papierosów i zrób cienką warstwę tytoniu na wierzchu ziemi. Zapach tytoniu odstrasza ziemiórki. Nie używaj tytoniu do ziemi w ziołach i roślinach, które będziesz spożywać. Uważaj również na zwierzęta domowe, by nie dobrały się do tytoniu.

4
art/2016/25620_160193_big.jpg

Jak zapobiec inwazji ziemiórek? Wysyp cienką warstwę piasku na wierzchu ziemi, to zniechęci ziemiórki do zadomowienia się w niej. Jak odkryć, że larwy są w ziemi? Plasterek surowego ziemniaka połóż na wierzchu ziemi. Po 7 dniach przekręć plasterek. Jeśli ziemiórki są w ziemi, zobaczysz larwy na plasterku ziemniaka. Aby zapobiec kolejnej inwazji ziemiórek, nie przelewaj kwiatów wodą. Ziemiórki są oznaką nadmiernego podlewania roślin. Wylewaj wodę z podstawki. Usuwaj suche liście i resztki rośliny, które mogą przyciągać ziemiórki do żerowania.

Strona 1 z 5

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (13)

* Pola wymagane

Lysy
01.10.2020
W miesiąc pozbyłem się ziemiòrek. Żółte lepce wkładane do doniczki nie pomogą, ta muszka jak się przylepi to znosi jaja które wpadają do doniczki a żółty wcale nie przyciaga ich. Moja rada to czosnek i przezroczyste lepce ustawione miedzy doniczkami.pod lepcami zobaczycie jajeczka zimiorek
Kreska
11.08.2020
Zwalczyłam ziemiórki i to skutecznie, przypadkiem, przy okazji zakwaszania ziemi w doniczkach fusami od kawy. Nie wiedziałam, że one nie są kawoszami. :) Wyniosły się natychmiast.
Mparker
14.06.2020
To ściema, nie wierzcie w to!
Agata
17.04.2020
Żadne sposoby Z internetu nie działajà, też mam ich coraz więcej, poza tym mam dużo kwiatów które lubià wilgotność. Pomocy!!!
shark
27.01.2020
Te naturalne metody można sobie wsadzić. 3 miesiące walczyłem. Woda utleniona, lepy, pojemniczki z żółtym płynem itp (wszystko zgodnie z poradami). Nie pomogło. Coraz więcej tego robactwa. Kupiłem środki na komary. Mam święty spokój za pierwszym razem.
Waldek
09.01.2020
W 2018 roku w marcu wyrzuciłem wszystkie kwiaty z domu, a te bestie są do dnia dzisiejszego,
porozkładałem lepy i jest ich dużo - skąd się biorą!
Kasia
28.01.2019
Nikt normalny nie doprowadziłby do suszenia, czyli wyniszczenia i znacznego osłabienia rośliny, żeby pozbyć się szkodników! Ziemiórki nie wysuszą się wraz z przesuszeniem rośliny. Nie zginą, wtedy właśnie obgryzają korzenie ze zdwojoną siłą!
Gosia
18.01.2019
Dwa miesiące walki, ale udało się. Stosowałam wszystko. W końcu poszłam do zoologicznego i kupiłam worek piasku dla gekonów. Wysypałam kwiaty od góry. Do tego wszędzie w domu lepy (w doniczkach, na lampach, w oknach). Ziemiórki próbowały coś robić na piasku, ale nie dały rady. Całkowity sukces.
Magda
01.10.2018
Jakub, w jakich proporcjach ta kurkuma z wodą i czy dużo tej kurkumy wysypać na ziemię? Mam ogromną szeflerę, która umiera, w ziemi jest pełno muszek, liście zwijają się brązowieją i odpadają. Źle to wygląda.
Iwac57
30.09.2018
Witam wszystkich. Wypowiedziałam wojnę ziemiórkom za pomocą odkurzacza. Wystarczy poruszyć ziemie na powierzchni donicy i próbujące odlecieć owady wyłapać. Są na tyle powolne, że w krótkim czasie nic nie lata wokół donicy. Powtarzać często, aż do wyłapania wszystkich nieproszonych gości.