ugryzienie kleszcza

Jak wyciągnąć kleszcza?

HanNaSolo - specjalista Tipy.pl
ugryzienie kleszcza
1 z 5
Naturą kleszcza jest zakopać głowę w skórze i dokopać się do krwi. Najbardziej prawdopodobne jest, że za kilka dni odpadnie sam, lecz aby zapobiec zakażeniu należy go usunąć jak najprędzej. Poznaj kilka sposobów na usunięcie kleszcza.
1
kleszcze usuwanie
Podane poniżej sposoby na usunięcie kleszcza sprawdza się zarówno dla ludzi jak i zwierząt. Po pierwsze jeśli to możliwe, załóż rękawiczki. Używając pęsety złap kleszcza, jeśli to możliwe jak najbliżej skóry. Delikatnie wyciągnij go, powolnym ruchem, ciągnij prosto, nie wyciskaj, nie skręcaj kleszcza.
2
kleszcz ugryzienie
Jeśli nie masz pęsety, znajdź mocną nić. Zawiąż ją wokół kleszcza (blisko głowy) i delikatnie pociągnij, aż wyjdzie. Można kleszcza usunąć palcami. Wówczas warto ochronić się ubierając rękawiczki lub wyciągając kleszcza poprzez chusteczkę. Gdy kleszcz jest zbyt mały, aby go chwycić, wypróbuj wycisnąć go brzegiem plastikowej karty np. kredytowej. Przyłóż kartę w pobliże głowy kleszcza, następnie naciśnij skórę pod głową kleszcza. Niektórzy uważają, że jest to najbezpieczniejsza metoda usuwania kleszcza. Ponieważ nie ma niebezpieczeństwa uwolnienia bakterii przez kleszcza w czasie wyciągania.
3
kleszcze usuwanie
Po usunięciu kleszcza, przemyj miejsce ugryzienia wodą z mydłem i zdezynfekuj olejkiem herbacianym lub alkoholem. Dokładnie umyj ręce.
Co się stanie jeśli głowa kleszcza zostanie w skórze? Spróbuj wydobyć pozostałą część kleszcza, za pomocą cienkiej zdezynfekowanej uprzednio igły. Jeśli nie jesteś pewny czy część kleszcza pozostała w skórze, udaj się do lekarza.
Wyciągniętego w całości kleszcza zabij, rozgniatając go pomiędzy dwiema twardymi powierzchniami.
4
jak usunąć kleszcza
Kiedy wybrać się do lekarza?
Jeśli nie możesz wydobyć głowy kleszcza ze skóry. Gdy rozwija się gorączka, nudności, bóle mięśni lub sztywność. Pojawią się migreny, bóle głowy, czerwona wysypka lub czerwony rumień wokół miejsca ugryzienia. Objawy mogą pojawić się w ciągu najbliższych dwóch tygodni. Gdy wiesz, że w twoim regionie występuje borelioza, skonsultuj się z lekarzem.
Strona 1 z 5

Powiązane porady

kleszcz
ukąszenie
kleszcze

Podobne porady

Komentarze (16)

* Pola wymagane

ewka
27.07.2016
te brudne paznokcie sa OKROPNE!!!! za porady dziekuje, ale mama nadzieje, ze sie nikomu nie przydadza. tego wszystkim zycze!
wolf
27.07.2016
Kupiłem w sklepie zestaw do badania boreliozy u kleszcza. Zbadałem. Okazało się, że może być chory (pasek był bardzo słaby, ale był; a instrukcja mówi, że słaby pasek należy traktować jako wynik pozytywny). Teraz na nic mi się te wyniki nie przydały. Nawet jakbym zrobił badania z najlepszym laboratorium to wynik pozytywny o niczym nie świadczy. Jeśli wynik jest negatywny to ok.Mogę spać spokojnie, ale pozytywnego nikt nie uzna. Więc i tak muszę zrobić serię badań.
Chris
27.07.2016
Potwierdzam słowa mojego przedmówcy. Kleszcze wkręcają się w ciało ofiary tyle, że nie czynią tego lewoskrętnie, a właśnie prawoskrętnie, dlatego też należy usuwać je wykonując ruch przeciwny do ruchu wskazówek zegara. Przed przystąpieniem do "operacji" pozbycia się intruza dobrze jest ubrać gumową rękawiczkę, następnie należy przyłożyć palec wskazujący do kleszcza i delikatnym, powolnym ruchem kręcić odwłokiem w lewo. Po pomyślnie przeprowadzonej akcji miejsce ugryzienia przemyć wodą z mydłem i zdezynfekować spirytusem. Jeżeli wokół nie ma charakterystycznego czerwonego rumienia oznacza to, że kleszcz był czysty i niczym nas nie zainfekował. W takim wypadku na tym się skończy i nie spotkają nas żadne przykre konsekwencje. Tą metodą usunąłem już wiele kleszczy wykręcając je w jednym kawałku razem z główką.
kala
27.07.2016
ja do polaka przeciez jak kleszcz sie już wbił to jakim cudem uśpisz go acetonem klesz broniądz sie wejdzie głębiej i zaczyna sie problem wyciągała wiele kleszczy psu i zdażyło mi sie poruszyć go odsuwając sierść nigdy bym takiej metody nie polecała to samo wykręcanie chyba że ktoś jst wprawiony w to najlepszą metodą jaka stosuje jest penceta chwycić kleszcza przy skórze i szybko go wyciągnąć oczywiście jak wejdzie głębiej wtedy tylko lekarz .
mosquito
27.07.2016
kleszcza po wyciągnięciu nie należy zabijać tylko dziada wypatroszyć na żywca pod lupą
davinci
27.07.2016
Jak mam nie wierzyć w WYKRĘCANIE kleszcza, skoro ten sposób stosuję od lat u mojego psa, zawsze sprawdzam, czy jest kompletny, żywy, czy gadzina macha nóżkami po wyciągnięciu i ten sposób działa w 100%
na pewno nadal będę WYKRĘCAĆ, choć w tym roku chroni mojego psa obroża, więc póki co, jest spokój
davinci
27.07.2016
Kasia-Krk
27.07.2016
Co za głupota, ze male kleszcze to samce i nie przenoszą chorób. Są to nimfy i przenoszą choroby!
jędrek
26.07.2016
za badanie kleszcza płaci wszystkim ewa.
Inder
26.07.2016
Czy naprawdę naukowcy nie są w stanie wymyślić substancji, od której WSZYSTKIE kleszcze wyginą, a pozostałym organizmom nic się nie stanie? Gdyby nagle wszystkie kleszcze znikły - przyrodzie chyba żadna szkoda by się z tego powodu nie stała?