zioła na ciąze

Jak domowymi sposobami zwiększyć szansę na poczęcie dziecka?

dominika_d - specjalista Tipy.pl
zioła na ciąze
1 z 4
Problem z zajściem w ciążę jest bardzo bolesny dla każdej kobiety. Kolejne nieudane próby wyniszczają emocjonalnie, wzmagają niepokój i stany depresyjne, nie pozwalają normalnie funkcjonować i skupić się na codziennych obowiązkach. Zamiast jednak tracić nadzieję, warto wypróbować naturalne ziołowe zabiegi, które mogą pomóc zwalczyć przyczynę niepłodności.
1
granat
Granat
Owoc granatu z powodu dużej ilości nasion już w starożytności był symbolem płodności i siły rozrodu. Poprawia przepływ krwi, zwiększa libido i likwiduje problemy z erekcją u mężczyzn. Zaleca się picie soku z granatu przez kobiety w ciąży, ponieważ zmniejsza to ryzyko poronienia i chroni dziecko przed uszkodzeniami mózgu.

Stosowanie:
Wymieszaj równe ilości drobno sproszkowanych nasion granatu i kory i przechowuj je w szczelnym słoiku. Pij ½ łyżeczki tej mieszanki ze szklanką ciepłej wody dwa razy dziennie, przez kilka tygodni. Zaleca się też jedzenie świeżych owoców i picie soku z granatu.

Ashwagandha
Ashwagandha, zwana też indyjskim żeń-szeniem, jest bardzo pomocna dla kobiet mających trudności z zajściem w ciążę. Pozwala bowiem utrzymać odpowiedni poziom hormonów i reguluje funkcjonowanie narządów rozrodczych. Działa też uspokajająco i obniża stres.

Stosowanie:
Wymieszaj łyżeczkę ziół w szklance ciepłej wody. Pij 2 razy dziennie.

Uwaga! Ze względu na możliwe działania niepożądane, zaleca się stosowanie tego zioła pod kontrolą lekarza.
2
cynamon
Cynamon
Okazuje się, że cynamon pomaga w leczeniu zespołu policystycznych jajników, który jest częstą przyczyną niepłodności. Przywraca prawidłowe funkcjonowanie jajników i reguluje miesiączkowanie. Pomaga też w leczeniu takich zaburzeń jak endometrioza czy mięśniak macicy.

Stosowanie:
Łyżeczkę cynamonu rozpuść w szklance ciepłej wody. Przyrządzony w ten sposób napój pij raz dziennie, przez kilka miesięcy. Cynamon można dodawać też do codziennych potraw, łączyć go z płatkami śniadaniowymi czy jogurtem.
Należy pamiętać, że dzienna dawka przyprawy nie powinna przekraczać 2 łyżeczek.

Daktyle
Daktyle zawierają wiele składników odżywczych, które pomagają zwiększyć szansę na zapłodnienie. Wśród nich najważniejsze są witaminy A, E i B oraz żelazo.

Stosowanie:
Wymieszaj 10 daktyli (bez pestek) z 2 łyżkami posiekanego korzenia kolendry. Następnie dodaj ¾ szklanki mleka i zagotuj. Wystudź przed spożyciem. Pij raz dziennie przez tydzień, zaczynając od ostatniego dnia miesiączki.
Jedz też kilka daktyli dziennie jako przekąskę lub dodawaj je do jogurtu czy płatków śniadaniowych.
3
kąpiele słoneczne
Witamina D
Badania pokazują, że niedobór witaminy D może powodować problemy z zajściem w ciążę, a także prowadzić do poronień. Dlatego tak ważne jest przyjmowanie witaminy D zarówno przed planowanym zapłodnieniem (ponieważ wspomaga dojrzewanie komórek jajowych wysokiej jakości), jak i w czasie całej ciąży. Naturalnym źródłem witaminy D jest słońce, dlatego zaleca się przebywanie na słońcu ok.10-15 minut dziennie (w miesiącach wiosennych i letnich). Wówczas organizm sam wytwarza witaminę D. Zaleca się też spożywanie tłustych ryb morskich, takich jak łosoś, makrela czy śledź, serów i żółtek jaj oraz wzbogacenie diety w suplementy witaminowe (po konsultacji z lekarzem).

Korzeń maca
Korzeń maca to warzywo korzeniowe, które pozytywnie wpływa przede wszystkim na płodność mężczyzn. Zwiększa ich popęd płciowy, ułatwia erekcję i poprawia produkcję spermy oraz ruchliwość plemników.

Stosowanie:
Wymieszaj ¼ do ½ łyżeczki sproszkowanego korzenia macy w szklance letniej wody lub mleka. Pij raz dziennie przez kilka miesięcy. Możesz również dodać korzeń macy do płatków śniadaniowych lub domowych koktajli. Suplementy diety zawierające tę roślinę przyjmuj wyłącznie po konsultacji z lekarzem.

Uwaga! Nie należy przyjmować w czasie ciąży.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

ciąża
Test ciążowy
ciąża

Podobne porady

Komentarze (11)

* Pola wymagane

Kora
23.09.2016
dokładnie, na efekty trzeba czasem poczekać i do tej pory zdrowo żyć, jeść, więcej się ruszać. Dobre są też na pewno suplementy uzupełniające dietę, bo nie wszystko można przyjąć w pokarmie. My czekaliśmy na dziecko ponad rok, ale udało się :) A wy jakoś się wspieraliście suplementacją czekając na zajście w ciążę, jakies kwasy foliowe i inne tego typu preparaty?
Kamila
27.07.2016
oj mateusz, ludzie się starają od wielu lat o dziecko i to, że udaje im się dopiero po 30-tce to nie ich wina.
mosquito
27.07.2016
To są bzdety ! Najlepiej poprosić też porządnego sąsiada o pomoc.
Mama
27.07.2016
2 lata starań i nic. Wreszcie kompetentna pani doktor - diagnoza, źle się kochacie. Dlaczego? Bo moja anatomia jest szczególna. Szyjka skierowana na bok i do tyłu. Zapłodnienie możliwe tylko na leżąc na brzuchu i mąż na mnie. Efekt? W drugim miesiącu ciąża. 4 lata później podobnie. Chcieliśmy drugie bejbi. Myślałam że po pierwszej ciąży się w środku pozmieniałam. A tu nic, pół roku i zero. Powrót do pozycji na brzuszku (której nienawidzę - boli). Efekt rzucający na kolana. Za pierwszym razem! Dziewczyny sprawcie sobie jak w środku wyglądacie, a odważne niech sobie kupią wziernik i się oglądną! Polecam! Może to tylko kwestia anatomii i dopasowania do was partnera.
Kobieta
27.07.2016
Nie dla każdej, nie dla każdej! Nie przesadzajcie z tą propagandą!
Kasandra
27.07.2016
Dziewczyny na rower! Ja miałam problem z zajściem,przez przypadek dojezdzałam do pracy rowerem codziennie regularnie i zaszłam po 4 latach! Pózniej sie dowiedziałam że wspomaga rozwój jajników czy cos w tym stylu jazda rowerem.Warto spróbować!!!!
Zet
27.07.2016
A myślałem, że najlepszą metodą na zlikwidowanie problemów z erekcją u męża jest nie bycie wredną żoną.
Malcolm
27.07.2016
Uwielbiam kobiety w ciazy, to sa najseksowniejsze etap kobiety w ktorym kobieta przychodzi, duuuzy brzuszek, duuuuze piersi, duuuuze sutki, i duuuzo wrazliwa.
Q
27.07.2016
Kobiety zazwyczaj robią inne podstawowe błędy niż w bzdurnym artykule. Przez pół życia robią wszystko, żeby nie zajść w ciążę. Faszerują się hormonami i naiwnie wierzą, że to jest bez wpływu na ich płodność w przyszłości. Potem drugie pół życia próbują zajść w ciążę.
:-)
27.07.2016
Trzeba przede wszystkim zdrowo się odżywiać i prowadzić zdrowy tryb życia - to podstawa! Nie potrzeba wcale wiele - wystarczy raz na jakiś czas dłuższy spacer czy jazda na rowerze, albo chociaż przesiadka z samochodu na autobus, do którego trzeba kawałek dojść. Chipsy można zamienić na słonecznik lub pestki dyni, ew. na paluszki, colę - na owocowe soki. Bardzo ważne jest też przyjmowanie kwasu foliowego! Niemal całkowicie unikamy czerwonego mięsa, jemy za to dużo ryb. Ważny jest też spokój - nerwy w niczym nie pomogą, dobrze więc popijać ziołową herbatką na uspokojenie i po pracy czy w weekend odpoczywać. Po roku takiej kuracji naprawdę zwiększycie swoje szanse! Nam też się nie udawało. Jednak po całkowitej zmianie diety i wprowadzeniu każdego dnia większej ilości ruchu wszystko się zmieniło - oboje schudliśmy, skończyły się różne bóle w kręgosłupie czy kołatania serca, ale najważniejsze - pojawiły się upragnione dwie kreski i to po pierwszym "strzale"! :-) Dodam, że oboje mamy po 35 lat. Można? Można! Więc odłóżcie chipsy i colę, pobiegajcie przez 15 minut dziennie, kupcie sobie kwas foliowy i do dzieła! Powodzenia!