buty zamszowe

Jak pielęgnować zamszowe buty?

MatrioSzka - specjalista Tipy.pl
buty zamszowe
1 z 4
Zamsz jest miękki i luksusowy. Niestety jego struktura jest porowata, przez co jest magnesem dla plam. Jego powierzchnia nie jest spieralna, więc trzeba wyczyścić go profesjonalnie lub wypróbować kilka domowych metod. Oto kilka sposobów na oczyszczenie zamszu z plam.
1
zamszowe buty pielęgnacja
Mąka lub skrobia kukurydziana
Obie świetnie absorbują tłuszcz i brud. Wystarczy posypać powierzchnię i zostawić na kilka minut, a następnie wyszczotkować. Dla dokładniejszych wyników, delikatnie zwilż wodą powierzchnię i posyp mąką lub skrobią. Przeczyść szmatką, a następnie zostaw na kilka godzin do wyschnięcia. Gdy wyschnie przeczyść zamsz szczotką.
2
pielęgnacja butów zamszowych
Gdy zamszowe buty przemokną, zostaw jej do wyschnięcia naturalnie w temperaturze pokojowej. Następnie wyszczotkuj buty, aby pozbyć się wszelkich śladów wody.
Kiedy zauważysz, że zamsz się odbarwia w danym miejscu, wystarczy, że przetrzesz je zamszową szmatką w tym samym kolorze. To dobry sposób, aby buty wciąż wyglądały na nowe. W tej kwestii świetnie sprawdzi się również ręcznik frote, bułka tarta lub kawałek czerstwego chleba.
3
jak pielęgnować zamszowe buty
Po każdorazowym noszeniu zamszowego obuwia, należy je wyczesać miękką szczotką. Podniesie to włos oraz zapobiegnie przywieraniu brudu i tłuszczu. Włos zamszu równie skutecznie może podnieść gumka do mazania. Wystarczy przeczyścić nią buty.
Octu możesz używać do usuwania plam. Nim zmyjesz plamę, wypróbuj ocet na małym, niewidocznym miejscu. Plamy z tłuszczy możesz usunąć stosując glicerynę na plamę.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

niknme
14.03.2019
niektóre sztuki zamszu można próbować prac jak wełnę, bez płynu do prania, tylko ze środkiem do płukania/zmiękczania w niezbyt ciepłej wodzie. Krótko. Zamsz powinien być impregnowany aerozolem z około 25 cm, i czyszczony miękką szczotką.