Najczęstsze przyczyny tłustej cery

Najczęstsze przyczyny tłustej cery

Dd - specjalista Tipy.pl
Najczęstsze przyczyny tłustej cery
1 z 4
Tłusta cera jest problemem który dotyczy wielu z nas. Zamiast jednak maskowa ten problem powinniśmy zwalczać jego przyczynę, a żeby skutecznie to zrobić, poznaj najczęstsze przyczyny tłustej skóry. Znając powód tej przypadłości z łatwością poradzisz sobie z zapobieganiem temu problemowi.
1
Zbyt intensywne oczyszczanie i złuszczanie naskórka

Wbrew ogólnemu przekonaniu, tłusta skóra nie jest wynikiem zbyt delikatnego oczyszczania cery, a wręcz przeciwnie. Za częste złuszczanie naskórka, czy ostre kosmetyki mogą powodować ścieranie warstwy ochronnej, a to prowadzi do zwiększonej produkcji sebum. Stosuj więc delikatne kosmetyki.
2
Odwodnienie
Odwodnienie

Częstym skutkiem wypijania zbyt małej ilości wody jest przesuszenie skóry. Nie oznacza to jednak, że nie produkuje ona wówczas sebum. Wręcz przeciwnie. Przesuszona skóra produkuje go jeszcze więcej, aby przywrócić prawidłowy stan nawilżenia skóry.

Stres

Nie od dziś wiadomo, że stres negatywnie wpływa na nasze zdrowie. Odbija się również na kondycji naszej skóry. Duży poziom stresu powoduje zachwianie gospodarki hormonalnej, a w konsekwencji do pogorszenia stanu skóry. Może wówczas stać się przesuszona lub zbyt tłusta. Unikaj więc stresu, a także naucz się zwalczać go, a twoja skóra będzie piękna i promienna.
3
Dieta uboga w kwasy tłuszczowe
Dieta uboga w kwasy tłuszczowe

Kwasy tłuszczowe są ważnym składnikiem naszej diety. Jeżeli zależy ci na pięknej i zdrowej skórze, powinieneś wprowadzić je do swojej diety. Niedobór kwasów tłuszczowych powoduje przesuszenie skóry i w konsekwencji produkcję większej ilości sebum.

Predyspozycje genetyczne

Przyczyną tłustej cery nie muszą być czynniki zewnętrzne. Może po prostu masz predyspozycje genetyczne do tłustej cery. Wówczas stosuj kosmetyki przeznaczone do tego typu cery. Pomogą ci utrzymać odpowiedni stan skóry i zapanować nad błyszczeniem w ciągu dnia.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane