ogórek zielony

Dlaczego warto jeść ogórki?

krzysiek_22688 - specjalista Tipy.pl
ogórek zielony
1 z 5
Ogórek jest czwartym najczęściej uprawianym warzywem na świecie. Powszechnie doceniane są jego liczne właściwości wspierające nasze zdrowie. Niestety, do ochrony upraw ogórków często wykorzystywane są pestycydy i chemiczne środki ochrony roślin. Jeśli naprawdę chcesz zadbać o swoje zdrowie musisz kupować tylko ekologiczne ogórki lub samemu zająć się ich uprawą.
Oto kilka korzyści płynących z jedzenia ogórka:
1
ogórki na zdrowie
Nawilża ciało i zapewnia dzienną dawkę witamin
Świeże ogórki w 95% składają się z wody. Utrzymują nasze ciało nawodnione oraz pomagają w eliminacji toksyn. Zawierają również praktycznie wszystkie witaminy, jakich potrzebuje nasz organizm.

Szybko stawia na nogi
Ogórki są bogatym źródłem witamin z grupy B. Warto odłożyć na bok napoje energetyczne oraz kawę espresso i spróbować pobudzić się za pomocą tego zielonego przysmaku.
2
ogórki zielone
Pielęgnuje skórę i włosy
Można wykorzystać go do poprawy kolorytu skóry, leczenia podrażnień i oparzeń słonecznych. Kawałek ogórka położony na opuchnięte oczy pomoże w zmniejszeniu obrzęków (dzięki swoim właściwościom przeciwzapalnym). Ponadto ukryte w ogórku związki krzemu i siarki stymulują proces odrastania włosów.

Poprawia oddech
Wystarczy przytrzymać plasterek ogórka przy podniebieniu na około 30 sekund. Zawarte w nim fitochemikalia skutecznie zabiją bakterie odpowiedzialne za nieświeży oddech.
3
ogórek plasterki
Pomaga w redukcji tkanki tłuszczowej i trawieniu żywności
Ogórek jest idealnym posiłkiem dla osób, które chcą stracić kilka kilogramów. Jest to spowodowane jego niską kalorycznością i dużą zawartością wody. Produkty bogate w wodę i błonnik są bardzo pomocne w pozbywaniu się toksyn z układu pokarmowego i stymulacji procesu trawienia pokarmu.

Leczy kaca
Ogórek pomoże nam uniknąć porannego kaca i związanych z nim bólów głowy. Wystarczy zjeść kilka jego kawałków przed pójściem spać. Ogórki zawierają duże ilości witaminy B i elektrolitów, które pomagają w uzupełnieniu braku niezbędnych witamin i minerałów.
4
ogórek krojony
Usuwa toksyny z organizmu
Toksyny obecne w naszym organizmie pochodzą z przeróżnych źródeł. Usuwanie ich znacząco przyczynia się do poprawy naszego zdrowia. Ogórek może odgrywać w tym procesie niezwykle ważną rolę. Pomaga on również zabezpieczyć organizm przed szkodliwym działaniem wolnych rodników. Warzywo to jest też pomocne w rozpuszczaniu kamieni nerkowych. Jeśli cierpisz z powodu choroby nerek, ogórek może okazać się najlepszym lekarstwem.

Odświeża jamę ustną
Nieprzyjemny zapach z ust jest popularnym problemem, na szczęście z tą dolegliwością można poradzić sobie stosunkowo łatwo. Ogórek działa jak naturalny odświeżacz jamy ustnej, nadając jej przyjemny zapach. Warzywo to jest pomocne również w przypadku chorób dziąseł.
Strona 1 z 5

Powiązane porady

pieczone warzywa
frytki z cukinii
pełna lodówka

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Tener
20.07.2016
Dawno nie czytałem tyle bzdur co o tym ogórku.