jedzenie avokado

Dlaczego warto jeść awokado będąc w ciąży?

_paula_ - specjalista Tipy.pl
jedzenie avokado
1 z 4
Jeśli myślałeś, że awokado jest dobre tylko w formie dipów, to jesteś w błędzie. Owoc ten jest bogaty w kwas foliowy oraz zdrowe dla naszego serca tłuszcze, dlatego idealnie nadaje się dla kobiet w ciąży i dzieci.
1
avokado kwas foliowy
Oczekujące mamy
Awokado zawiera więcej kwasu foliowego w 30 g niż jakikolwiek inny owoc. W połowie szklanki możemy znaleźć aż 45 mikrogramów tego składnika. Kwas foliowy jest bardzo ważnym składnikiem dla kobiet w ciąży, ponieważ dzięki niemu następuje produkcja komórek. Niezbędne jest utrzymanie jego odpowiedniego poziomu, szczególnie w pierwszym trymestrze ciąży, ponieważ to właśnie w tym czasie kształtuje się układ nerwowy dziecka (w tym mózg i rdzeń kręgowy). Udowodniono, że kwas foliowy zmniejsza ryzyko wad wrodzonych.
Zaleca się, aby kobiety w ciąży oraz te, które starają się o dziecko, zażywały 400 mikrogramów kwasu foliowego dziennie. Twój lekarz najprawdopodobniej przepisze ci witaminy, w których składzie będzie kwas foliowy, jednak dobrym pomysłem jest dostarczanie go sobie również w jedzeniu.
2
avocado dla dzieci
Dzieci
Jednonienasycone tłuszcze są niezbędne w diecie dzieci. Kiedy dziecko może jeść już pokarmy stałe, to awokado dostarczy mu zdrowych tłuszczy, które są potrzebne do rozwoju funkcji poznawczych i wizualnych. Owoc ten zawiera również potas, który doda dziecku energii.

Idealna przekąska z niską zawartością tłuszczu dla przyszłych mam
2 łyżeczki miąższu awokado
1 tortilla zrobiona z beztłuszczowej mąki
1 kawałek podgrzanego indyka
1 cienki kawałek pleśniowego sera z niską zawartością tłuszczu
1/2 łyżeczki sosu barbecue
1/4 szklanki obranej i startej na grubych oczkach marchewki
Rozprowadź zgnieciony miąższ awokado na tortilli, zostawiając około 2,5 centymetra wolnego miejsca z brzegu. Następnie umieść na niej indyka i ser oraz sos barbecue i marchewki. Zawiń tortille, pokrój ją w kawałki i umieść na talerzu.
3
avocado dania
Słodkie puree z awokado
Twoje dziecko na pewno zasmakuje w tym przepisie:
brzoskwinia
naturalny jogurt
puree z awokado
Wrzuć brzoskwinie i jogurt do miski, a następnie dodaj do nich awokado. Ucieraj na gładką masę. Gotowe.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

wyciskanie cytryny
daktyle
banany

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

haos
29.08.2016
2 x w życiu jadłem awokado nigdy więcej tego nie tknę jakby ktoś zmieszał margarynę ze zwietrzałą nektarynką
pytajajnik
29.08.2016
Avocado w Polsce to syf. Kosztuje krocie, zwykle jest albo mocno niedojrzałe, albo miękkie jak ..wno. Rzadko udaje się otworzyć w wersji jak na tych tu obrazkach. Najlepsze są te zupełnie okrągłe. Jadam je jak tylko uda się dostać.Ostatnio kupiłem w Tesco z dostawą do domu. Nie dość że mi zamienili cenowo z 2,99, na 5,99 za sztukę, to były takie poprzerastane jakimiś sznurkami, że nie szło jeść. Zawiozłem je od razu z reklamacją. Nawet nie zaglądali do nich. Oddali forsę, widać mieli to przećwiczone. A ja lubię avocado bardzo. Mój York też. Choć wyczytałem, że psom szkodzi. Nikt nie wie dlaczego, mój Pies jadał je ponad dwa lata w ilości dwie łyżeczki z każdego - i nic. Teraz żona nie pozwala mu dawać. Naczytała się głupot i masz. A Pies prosi jak jem...
Wacio
29.08.2016
Z awokado dostępnych w pobliskim sklepie wartościowa jest tylko pestka. Można podłożyć pod koło jak się coś robi przy samochodzie.
kkk
29.08.2016
Jestem młodym,wykształconym Polakiem,jakich większość,myślałem że najwięcej kwasu foliowego,jest w zwyczajnej folii,a awokado nie przyszło by mi nawet do głowy.
qiu
29.08.2016
beztłuszczowa mąka serio?!!! (w mące jest max 1,5% tłuszczu), może jeszcze bez glutenu i skrobi bo to też szkodzi