Naturalny nawóz z pokrzywy

Naturalny nawóz z pokrzywy

Dd - specjalista Tipy.pl
Naturalny nawóz z pokrzywy
1 z 4
Każdy ogrodnik chce, aby jego rośliny i uprawy miały dostarczone wszystkie niezbędne do wzrostu substancje odżywcze. Po co jednak kupować chemiczne nawozy, skoro w domu można przygotować własny, w pełni ekologiczny i niezwykle skuteczny nawóz? Jeżeli chcesz wiedzieć jak go przygotować, dokładny przepis znajdziesz w dalszej części artykułu.
1
Naturalny nawóz z pokrzywy krok 1
Czego potrzebujesz do przygotowania takiego nawozu? 1 kilogram liści pokrzywy i 10 litrów wody. Pokrzywę należy zbierać ze szczytów młodych pędów. Nie powinno się zrywać liści pokrzyw które zaczęły kwitnąć. Świeże, młode pędy przydadzą się znacznie bardziej.
2
Naturalny nawóz z pokrzywy krok 2
Jak więc przygotować nawóz? Przygotowanie jest niezwykle proste. Wystarczy ci do tego duży szczelnie zakręcany pojemnik, w którym umieścisz liście pokrzywy i zalejesz je wodą. Pojemnik zakręć dokładnie i odstaw na 10-14 dni (im jest cieplej, tym nawóz będzie szybciej gotowy).
3
Naturalny nawóz z pokrzywy krok 3
Po wyznaczonym czasie wystarczy przecedzić płyn przez gazę. Nie przejmuj się nieprzyjemnym zapachem, nawóz ma być skuteczny, a nie pięknie pachnieć. Jak zastosować nawóz? Przede wszystkim należy go rozcieńczyć z wodą. Weź jedną część nawozu i rozcieńcz ją z 10 częściami wody. Nie musisz przygotowywać od razu całej porcji. Podziel ją na mniejsze, a skoncentrowany nawóz przechowuj w szczelnie zamkniętej butelce. Podlewaj rośliny dwa razy w tygodniu.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane