jazda po śniegu

Jak jeździć po śniegu?
MatMat - specjalista Tipy.pl

Kiedy śnieg i lód pokrywają ulice dobrze jest wiedzieć jak jeździć bezpiecznie samochodem w trudnych warunkach. Poniżej znajdziesz kilka technik, które pomogą ci kontrolować swój samochód w zimie.
1
Zawsze tankuj w zimie do pełna. Im więcej zatankujesz tym samochód będzie cięższy a tym samym będzie lepiej trzymał się nawierzchni. Niektórzy wożą zimą w bagażniku worki z piaskiem, aby dociążyć tył samochodu.
2
Hamuj biegami. Pamiętaj jednak, aby redukować biegi stopniowo - z V na IV, z IV na III, z III na II, z II na I. Podczas redukcji biegów należy wyrównać jednocześnie obroty silnika.
3
Nigdy nie ruszaj w zimie zbyt gwałtownie. Gwałtowne dodawanie gazu spowoduje, że koła zaczną buksować a po chwili zamienią śnieg pod kołami w lód. Ze śniegu wyjeżdżaj możliwie najdelikatniej na półsprzęgle.
4
Jeśli utknąłeś w śniegu postaraj się ruszyć z dwójki. Ruszanie z dwójki pozwoli ci uniknąć buksowania kół. Jeśli nadal nie możesz się wydostać postaraj się rozbujać samochód (dodaj gazu, puść - poczekaj, aż auto wróci do punktu wyjścia, znów dodaj gazu, puść itd.).
5
Ciągle miej na uwadze nawierzchnię drogi. Nie jest ona taka sama w każdym miejscu. Lód może się pojawić na drogach biegnących przez lasy, na drogach biegnących przez wietrzne pola, na mostach i wiaduktach, w tunelach lub w pobliżu zbiorników wodnych. Nagła zmiana nawierzchni drogi jest częstą przyczyną wpadania w poślizg.
6
Unikaj gwałtownego hamowania. Zbliżając się do skrzyżowania zacznij redukować biegi dużo wcześniej niż robisz to w lecie. Jeśli musisz szybko zahamować to zrób to pulsacyjnie (jeśli nie masz ABS, który naśladuje hamowanie pulsacyjne).
7
Zimą, po śliskich i ośnieżonych nawierzchniach nigdy nie należy jeździć na luzie!
?

Wskazówki
* Odchylaj wycieraczki na noc - w ten sposób unikniesz ich przymarznięcia do szyby.
* Podczas mrozu nie zaciągaj hamulca ręcznego, aby nie przymarzł.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

ppp
05.01.2013
Do Jaś, ASR to nic innego jak kontrola trakcji (TC- opel, ASC- BMW, ESP-VW itp.) zanim coś napiszesz pomyśl:)
Jaś
11.01.2012
Do Adama,od kiedy to kontrola trakcji jest odpowiedzialna za buksowanie kół?Do tego służy ASR.Jak się chce kogoś krytykować to samemu trzeba być bez skazy!!!