kac

Co pić, żeby nie mieć kaca?

ZnachorZnachor - specjalista Tipy.pl
Rodzaj pitego alkoholu w znacznej mierze wpływa na to, czy następnego dnia będziesz mieć kaca i jak duży on będzie. Poniżej przedstawiam jakie alkohole wybrać, a jakich unikać, żeby oszczędzić sobie „syndromu dnia następnego”.
1
Za kaca odpowiedzialne są uboczne produkty procesu fermentacji zwane kongenerami. Ich ilość w określonym alkoholu ma dominujący wpływ na to, czy następnego dnia obudzimy się z kacem.
2
Najlepszym wyborem jest wódka, ponieważ posiada ona tylko kilka kongenerów.
3
Na drugim miejscu znajduje się gin. Ma tylko kilka kongenerów więcej niż wódka.
4
Whiskey ma ponad trzykrotnie większą zawartość kongenerów niż gin.
5
Szkocka, rum i brandy zawierają prawie siedem razy więcej kongenerów niż gin.
6
Najgorszą opcją jest burbon. Zawiera prawie dziewięć razy więcej kongenerów niż gin, a 37 razy więcej niż wódka.
7
Ogólna reguła brzmi tak: trzymaj się jasnych alkoholi – nawet białe wino ma dużo mniej kongenerów niż wino czerwone.
8
Pij dużo wody przed i po spożyciu alkoholu. Nigdy nie pij na pusty żołądek.

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

muniek
24.10.2010
co to za picie bez kaca:) a tak na serioo to polecam pić sprawdzona wódeczkę z dobrego źródła (ja ostatnio pije wyborową i zbieram nakrętki na konkurs) w sprawdzonym towarzystwie, koniecznie z zakąską i tak jak wyżej dużo pić, szczególnie wody i soków z witaminą c. Kumpel bierze tez 2kc, ale na mnie nie działa, może mam łeb bardziej przepity hehe:) Miłego imprezowania i małych kacyków:)
zvyg
13.08.2010
Dobrym sposobem jest wzięcie większej dawki witaminy C przed rozpoczęciem picia, zjeść 2 łyżeczki cukru albo miodu. Przed położeniem się spać wypić ponad pół litra wody.